Relatie hoe verder?

Hoi hoi, ik wilde even iets delen waar ik best mee in mn hoofd zit.

Ik ken nu al een half jaar een jongen waar ik nu een paar maanden iets mee heb. Het ding is dat onze relatie best veel stress geeft. Voor ons beide. We hebben het namelijk super gezellig met elkaar maar we hebben ook heel veel ruzies en discussies. We hebben nu besloten om het gezelliger te houden met elkaar maar het gaat toch vaak weer mis als het een tijdje goed gaat. Nu gaat het goed tussen ons dus hoop ik ook dat dat zo blijft.

Die discussies gaan dan vaak over bepaalde opmerkingen wat hij maakt waar ik vervolgens boos om word. Nogal vaak zegt hij dingen over bijvoorbeeld andere vrouwen en meiden wat ik ongepast vind. Ik zeg dan ook dat ik me er verdrietig of niet chill bij voel als hij zoiets zegt. Alleen als ik dat aangeef wordt hij boos en moet ik eigenlijk met andere woorden niet zo zeiken want ik overdrijf.
Ik kan heus wel tegen een grapje, maar soms vind ik iets ook te ver gaan en niet meer leuk.
Dit is eigenlijk waar meeste van de tijd de ruzies door komen. En dan kan je zeggen ja ik start de ruzies dan steeds, maar als hij bepaalde opmerkingen niet steeds maakt dan had ik er weer geen probleem van gemaakt.

Ik heb verder niet echt mensen aan wie ik advies kan vragen over dit soort dingen en hij ook niet. Ik weet van mezelf dat ik heel gevoelig ben maar ik vraag me af of andere mannen dit dan ook doen of niet. Want soms denk ik van overdrijf ik niet? Maar ik word er aan de andere kant wel heel verdrietig van steeds en blijf er maar over malen dan, dagen, zelfs weken lang.

Ik wil het heel graag gezellig hebben met hem. Alleen we hebben wel al heel veel momenten gehad dat ik dacht dat het klaar was maar uiteindelijk hadden we toch nog water bij de wijn gedaan.

Hij zegt zelf dat hij en zijn familie best bot kunnen zijn en dat dat nou eenmaal is hoe hij is en als hij bepaalde opmerkingen maakt hij dat gewoon doet en niet gaat veranderen daar in. Ik moet daar dus maar mee leven.

Ik heb hier heel veel moeite mee. Ik wil hem echt niet kwijt. Hij is verder namelijk een oprecht een goede jongen die heel veel voor me heeft gedaan en me heeft geholpen. Alleen er blijven steeds excessen voorkomen. Ik wil dat niet meer. Als dat namelijk niet stopt hebben we beiden besproken dan kan dit niet langer werken.

Dus ik weet dat ik de gene ben die 9 van de 10 keer zo’n discussie start. Daarom hou ik nu over alles mn mond dicht als hij iets zegt wat ik niet leuk vind. Omdat ik geen ruzie meer wil. Dus ik doe dan alsof ik het niet erg vind. Terwijl eigenlijk ik dat wel vind…

Dus wat moet ik hiermee en hoe houd je een relatie leuk en gezellig? We doen ook niet zo vaak meer leuke dingen samen we hebben al besproken dat we dat misschien wat meer moeten doen met elkaar, maar heb het idee dat dat ook meer uit mijn kant komt…

Hebben jullie hier advies voor? Dankje x

hey meid ik begrijp dat dit moeilijk is voor jullie allebei maar als jij met dingen zit die hij zegt of doet zou je dat moeten kunnen zeggen tegen elkaar in een goeie relatie.
en als hij dat niet accepteert of zegt dat jij overdrijft en jij vind het wel erg dan moet je een keetje een serieus gesprek met hem voeren over wat jij vind. communiceren is het allerbelangrijkste in een relatie als hij van jou houd en jou accepteert zal hij jou begrijpen!! het is echt niet de bedoeling dat jij jou slecht voelt en je gevoelend opkropt omdat jij je niet comfortabel voelt bij een situatie. hij zou ook niet willen dat jij je slecht voelt dat weet ik zeker! ik hoop dat het allemaal goed komt want ik merk dat je hem graag ziet! heel veel kusjes <3

Kijk nu ga ik heel kinderachtig zijn. Je hoeft het niet met mij eens te zijn, maar het is gewoon een idee.

Mijn tip is:

Als je deze man echt zo leuk vindt: Waarom maak jij geen opmerkingen over andere mannen? Je hoeft echt niet te zeggen dat iemand super aantrekkelijk is. Gewoon van die kleine dingen als “Hij had een sixpack!” over een man met een sixpack.

Ik wil jou wel een compliment geven over hoe jij reageert en dat jij niet hetzelfde doet bij hem. Als het mij overkwam had ik allang gezegd dat een andere man knapper is​:see_no_evil::rofl:

Jij geeft je grenzen aan mbt opmerkingen over andere meiden, en hij gaat eigenlijk steeds over die grenzen heen. Dat is niet eerlijk tegenover jou. Dat hij zegt dat hij bot is en dat ie nou eenmaal zo is is geen reden. Het kan best dat je van jezelf een flapuit bent, maar je kunt dan alsnog best proberen tot 10 te tellen en bij jezelf nagaan of het wel slim is om dat te zeggen. Dus dat is gewoon een slap excuus.

Als jou iets dwars zit, moet je dat gewoon kunnen bespreken. Het is niet de bedoeling dat jij je gevoelens in toom moet houden. Zeker als je het al meerdere keren hebt aangegeven en hij blijft het doen, dan is dat geen respect tonen tegenover jou. Hij is zich er van bewust wat het met jou doet en hij doet het toch, dat doe je niet als je van iemand houdt.

Als je graag de relatie in stand wilt houden, zit er maar 1 ding op en dat is accepteren dat hij niet gaat veranderen. Dit heeft hij ook al aangegeven, dus de keuze ligt bij jou. Ga je er mee leren leven dat hij botte opmerkingen blijft maken en jou een rotgevoel geeft, maar je slikt je gevoelens in, of jullie zetten er een punt achter en zoekt iemand die wel meer rekening met jou houdt.

Je zegt ook dat jullie het er over hebben gehad om meer samen te doen. Dat is zeker goed om uit de sleur te komen en meer dat gevoel terug te krijgen van de date fase. Maar aangezien jullie officieel nog maar een paar maanden samen zijn, is dat wel heel snel dat dat nu al een probleem is. En je zegt ook dat je het idee hebt dat het van jou kant moet komen… Sorry, maar dit klinkt als een relatie die op instorten staat. Je kunt eventueel nog proberen te praten en duidelijk uit te leggen hoe jij je bij zijn opmerkingen voelt en dat het respectloos voelt tegenover jou, maar ik schat de kans klein dat hij er anders over na zal denken.

In een langere relatie is het soms een kwestie van ‘choose your battles’, het wordt er niet gezelliger op als je elk dingetje heftig gaat discussieren. Soms moet je accepteren dat de ander iets op een bepaalde manier doet. Maar als het een terugkomend probleem is, komt er een punt dat je moet beseffen dat het niet gaat veranderen. En dan is het of accepteren en er mee leren leven, of er een punt achter zetten.