Relatie hervatten

Hai meiden,

Hoe denken jullie over een relatie hervatten nadat het is uitgegaan?
Wel of niet doen? Werkt het? en hoe laat je het aan elkaar merken als je de relatie wil hervatten? :slightly_smiling_face:

Ik hoor graag jullie meningen!

Liefs,

Ligt eraan waardoor het is uitgegaan

In mijn geval ging het uit omdat het niet meer lekker liep tussen ons.
Maar we zijn nu nog wel vrienden, dus het is niet allemaal rampzalig en dat we elkaar niet kunnen luchten of zien.

Dit hierboven inderdaad… Over het algemeen denk ik altijd dat het niet voor niets uit is gegaan en dat het, ook al probeer je het opnieuw, weer opnieuw uit zal gaan…

Ik probeer het nu ook weer met mijn ex, maar het is moeilijk. Ik denk dat het wel kan werken als je er allebei volledig voor gaat en bereid bent je problemen uit te praten (want het is toch uitgegaan, waarschijnlijk omdat jullie problemen hadden). En je moet oppassen dat je niet weer in dezelfde patronen terug valt, want dan zal het waarschijnlijk opnieuw uit gaan.

Waarom zou je opnieuw beginnen? als een keer uit is geweest
ik zou niet doen alles gaat zich weer opnieuw herhalen.

In sommige gevallen kan het wel succesvol zijn, maar de reden waarom het is uitgegaan moet je wel even goed overwegen… Het is toen niet voor niks uitgegaan en ik zou mezelf dan niet altijd weer in dezelfde situatie willen begeven. Maar als de reden echt alleen aan toen lag en nu de kans klein is dat deze situatie weer gebeurd, zou ik het wel proberen. Maar dan moeten jullie er wel echt beide voor gaan.

Het ligt er aan hoeveel je nog voor hem voelt , ik herken het want heb op dit moment het zelfde probleem … Als je nog verliefd bent dan zou ik het nog een kans geven en anders zou ik lekker verder gaan met je leven en natuurlijk wel gewoon vrienden blijven :grin:

Er is toch een reden dat hij je ex is?

Volgens mij kan het best. Als je nog/weer gevoelens voor elkaar hebt…
Je zou bijvoorbeeld afspraken kunnen maken over dat als je iets dwarszit dat je dat aan elkaar verteld. En dat je vervolgens samen naar een oplossing zoekt. Hetzelfde met irritaties.

Communicatie is een sleutel tot een betere relatie.

Volg je gevoel

Dankjewel voor jullie reactie :slightly_smiling_face:

Maar hoe kun je het beste laten merken dat je weer verder wilt met de relatie zonder dat je de vriendschap daarmee kapot maakt? want die wil ik graag behouden, dus graag tips voor een subtiele aanpak :slightly_smiling_face:

Ik kan daar best over meepraten aangezien bijna twee maanden geleden mijn vriend en ik een week uit elkaar zijn geweest.
We zijn nu wel weer samen en het bewijs dat het wél kan. We gaan er allebei 100% voor en het gaat heel goed. De reden van de breuk was dat hij twijfels had over onze relatie, maar na een paar dagen kwam hij terug op de beslissing.

Het punt is dat ongeacht of je een nieuwe relatie start of een oude opnieuw een kans geeft; je moet altijd allebei 100% voor elkaar gaan en de kans dat het uitgaat is er altijd. Als je je er goed bij voelt en alle voorgaande problemen kan uitpraten kan het slagen. Anders heeft het niet eens zin om te proberen. :wink:

Hmm, lastig. Ik had het in februari uitgemaakt met mijn vriend in een ruzie. De grootste fout van mijn leven!!! Heb hem zo gemist dat ik helemaal depressief werd en mijn cijfers gingen van achten naar vieren. We zijn nu weer bij elkaar en ik voel me eindelijk weer gelukkig :slightly_smiling_face: Ook mijn cijfers zijn weer omhoog gegaan. Het is wel anders nu, maar we maken wel minder ruzie en we zijn minder klef. Ik zou het doen als je echt van hem houd.

Dat is wel echt super dat je je nu dan weer gelukkig kan voelen!!
Maar hoe heb jij het aan je ex duidelijk gemaakt dat je hem nog terugwilde? want ik neem aan dat jullie een tijd niet gepraat hebben doordat je met ruzie uit elkaar bent gegaan.
Ik geef nog echt veel om mijn ex en stiekem houd ik ook nog van hem dus please tell me :slightly_smiling_face: