Relatie dipje?

Ik en mijn vriend wonen nu zo’n jaar samen. Eigenlijk gaat alles heel erg goed, (bijna) nooit ruzie, we kunnen goed met elkaar praten etc… Ik heb alleen het gevoel dat we een beetje in een dipje zitten de laatste tijd. We zijn beide best wel huismussen, we zijn liever lekker thuis dan hele dagen weg. Naar de stad gaan we bijvoorbeeld alleen als we wat nodig hebben, uitgaan hebben we nog nooit gedaan, en de bios komen we ook niet vaak. We doen vaak dingen buiten zoals fotograferen, wandelen etc. Alleen wanneer we binnen zitten, zitten we vaak eigenlijk beide op de laptop of hij op zijn playstation. Ik vind dat verder geen probleem , maar dat gaat ook vervelen. We doen niet echt wat samen, we zitten wel naast elkaar maar het voelt niet of we samen zijn. Is dit een soort van dipje dat we een beetje uit elkaar gegroeid zijn? en hebben jullie misschien tips die we samen kunnen doen waardoor we, wanneer we samen zijn ook echt samen wat doen. Het is zo makkelijk om achter je laptop te gaan zitten, maar niet altijd de beste keuze…

Je kan toch samen film kijken? Of hij leert jouw playstationen?

Verzin gewoon leuke dingen om samen te doen en neem initiatief.

Kijk een film of zet de TV even aan? Speel een spelletje? Of speel samen op de playstation?

Je kan veel dingen samen doen zoals koken, film kijken, schoonmaken (met een leuk muziekje), lekker aan tafel eten ipv op de bank voor de tv. Ook kunnen jullie samen gamen op de playstation :slightly_smiling_face: Kortom er zijn genoeg dingen die je samen kan doen thuis!

Gewoon tegen je vriend zeggen.
Mijn vriend ging ineens vaak met z’n beste vriend weg, en omdat we samenwonen ging dit echt opvallen.
Dus vaak zat hij in de bios, en zat ik thuis. ( Door mijn angststoornis kan ik niet mee, anders had ik dit wel gedaan. ) Nu heb ik dit aangegeven, en ze hadden het beide niet door en hebben nu meerdere dingen die we met z’n 3e , soms 4e kunnen doen.

Dus praat erover. Misschien kunnen jullie nieuwe dingen leren doen.
Bijv op bezoek gaan bij familie of vrienden is ook leuk, en vaak heel gezellig.

Misschien leuk om samen een serie te volgen op Netflix. Mijn vriend en ik keken vaak wel tv 's avonds maar dat gaat echt zo ontzettend vervelen. Vaak is er niks leuks op tv. Nu kijken we gewoon series wat me echt zo goed bevalt. Ik ben nou eigenlijk juist niet van het tv kijken en het thuis zitten.

Een keer in de twee/drie/vier weken een thuisdate?

Samen uitgebreid koken, chocofondue maken en een filmpje kijken bij kaarslicht of iets dergelijks.

Simpele dingen maar wel speciaal. Ik heb dit afgelopen november gedaan en ik weet zeker dat mn vriend nog vaak aan die avond denkt.

Ten eerste dit gevoel aan je vriend vertellen, kijken of het ook zo voor hem voelt. Vervolgens leuke dingen plannen, hoeven geen grote dingen te zijn! Jullie zijn nog te jong om een saai leventje in huis te hebben.

Ga met hem praten en zeg dat je een keer wat anders wil?

Dit is echt een leuk idee!

En inderdaad, ook gewoon tegen hem zeggen dat je er mee zit :slightly_smiling_face:

Geen nood. Zo’n periode komt bij alle stellen voor! Mijn vriend en ik wonen samen en zijn eigenlijk ook best saai haha. Ik teken of zit op de laptop thuis en hij doet vooral gamen. Na een tijdje wordt dat inderdaad saai en als er een dipje is praten we het gewoon even uit. We kunnen gelukkig over alles praten zonder dat het ongemakkelijk wordt. We hebben het over wat we kunnen doen en dan doen we er ook daadwerkelijk iets aan. Ga gewoon dingen ondernemen (uit eten, weekendje weg of naar de dierentuin…wij kunnen urenlang de apen en andere dieren bestuderen!), samen een leuke serie vinden (NETFLIX!!!) en die obsessief kijken (Breaking Bad!). En uiteindelijk, probeer ook niet altijd samen te zijn. Ik ga vaak sporten of een weekendje naar mijn ouders, hij nodigt dat zijn beste vriend uit. Succes lieved en nogmaals, geen ramp, een dipje is helemaal niet erg. Vaak ga je na zo’n dip weer in een stijgende lijn omhoog, en voelt het allemaal weer een tijdje heel speciaal om samen te zijn als je weer leuke dingen doet samen. Voor ons werkt dit wel zo.

Ik zou eerst samen met hem gaan praten! Praten helpt negen van de tien keer het beste! En daarnaast er zijn zoveel leuke dingen die je gewoon thuis samen kan doen. Ik vind het altijd erg leuk om samen met mijn vriend te koken of gezellig een filmpje te kijken!