Relatie dip?

Ten eerste, ik ben nieuw hier en ik heb geen idee of hier al een topic over bestaat.
Maargoed, ik kom hier om mijn hart even te luchten…
Mijn vriend en ik hebben een relatie van nu al anderhalf jaar, en tot even terug ging het altijd perfect. Maar de laatste tijd lijkt het wel alsof we in een dipje komen… Hij zegt minder lieve dingen, we zien elkaar minder door school&sport en dat maakt mij een beetje onzeker. Ik ben bang hem kwijt te raken, wat ik echt niet wil!
Laatst hebben we het hier even over gehad, en we weten dat we hier samen uitkomen. Maar ik weet niet hoe… gaat dit vanzelf over? Moet je er veel over praten? Heeft iemand tips voor mij?

Veel leuke dingen doen samen! Dagen vrij plannen, zodat je leuke dingen kan ondernemen. Zorgt weer voor een relatie boost:). Misschien een (lang)weekendje weg? Naar een leuke stad ofzo?

Gewoon samen extra veel leuke dingen doen! Lekker een weekendje weg of andere dingen doen die jullie leuk vinden!

wij hebben een breakupje gehad, kan ook helpen, dan kom je erachter dat je elkaar echt mist.

Ik ken het. Ik heb het erg druk met school en hij met stage (soms nachtwerk) dus we zien elkaar weinig, maar als we elkaar zien is dat vaak een avondje.
Wij plannen zo nu en dan een dag samen in en gaan dan niet thuis zitten, maar winkelen, uit eten, naar de bios of wat dan ook.

Wij zeggen trouwens ook veel minder lieve dingen tegen elkaar, maar je voelt gewoon dat het wel snor zit.

Kan je je nog herinneren wat jullie deden toen jullie elkaar nog maar net kende? Ga zoiets een keer herhalen en dan herbeleef je het misschien :slightly_smiling_face:

je moet sowieso altijd over praten wat je dwars zit elke relatie kan een dipje hebben soms kom je er uit soms niet maar sowieso veel praten

en de lieve dingen zeggen mindert altijd wel

Lieve dingen zeggen mindert altijd, dat zal bij jou ook wel minder vaak zijn dan in het begin van de relatie.

En zoals al veel wordt gezegd: ga iets leuks met hem doen. Ga een keer niet naar je sport als je je relatie belangrijker vindt, ga uit eten, naar de bios, of ga in het weekend lekker uit en geef hem de ochtend erna ontbijt op bed :slightly_smiling_face:

Ik herken mijzelf heel erg in dit verhaal. Vooral door school en werk zien we elkaar nu zoveel minder en als ik hem dan niet zie begin ik zo erg te twijfelen :frowning_face: Maar als hij er dan weer is is het altijd heel leuk en gezellig.
Ik heb hem dat verteld en hij zei eigenlijk precies hetzelfde tegen mij als jou vriend tegen jou zei. Namelijk dat hij zeker wist dat we er samen wel uit zouden komen. Hij stelde ook een break voor, dat vond ik zelf echt een slecht idee maar misschien is het wel beter.
Ik weet het echt niet meer.
Misschien moet ik eerst maar eens proberen vaker leuke dingen met hem te doen.

Een keer een dagje vrij nemen en samen gewoon op een trein bijv. in Utrecht stappen en kijken waar je uitkomt. Hartstikke leuk en het is best gezellig om met z’n tweeen te treinen. En om in de stad waar je uitkomt rond te lopen natuurlijk. Volgens mij werkt een dagje echt aandacht voor elkaar hebben het beste.

Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Mijn vriend en ik gaan zeker dagen vrij voor elkaar plannen, en leuke dingen doen. Hopelijk is dit de juiste oplossing.
We zullen er ook nog over praten, maar ik vind dat dat er wel bij hoort.