Relatie crisis

Hoi iedereen,

Ik wil eigenlijk even mijn verhaal kwijt…
Ik heb sinds ander half jaar een relatie met mijn vriend maar in het begin van onze relatie volgde ik nog therapie en was ik veel met mezelf bezig… wat ook voor vele ruzies zorgde. Ik beschouwde mijn vriend als mijn enige hoop en dat ik hem eigenlijk geen ruimte moest geven om bij mij weg te gaan. Door de tijd heen ben ik veel veranderd en gaat het met mij als persoon veel beter! Maar met mijn relatie helaas niet. Dit weekend wou mijn vriend het uitmaken omdat we volgens hem de laatste tijd ook veel ruzie hebben… en om het feit dat ik nu graag kinderen wil( hoort nog een beetje bij hem zo dicht mogelijk bij mij houden) door dat hij gezegd heeft het te willen uitmaken zit ik in een negatieve spiraal… wat moet ik hier nou mee? Ik wil hem eigenlijk niet kwijt maar ik wil ook niet dat hij bij me blijft uit medelijden bijvoorbeeld…

Een kind is geen oplossing om je nu nog vriend bij je te houden. Als hij het niet meer ziet zitten dan moet je niet snel nog een baby gaan maken, want dan zal hij jou laten zitten, mét baby…

Dat stukje met kinderen bedoel ik mee dat het ook een onderwerp is van de ruzies. Vanaf het begin af aan ben ik vooral bezig met hoe zorg ik ervoor dat hij bij me blijft. Is een stukje verlatings angst. Nu is dat gelukkig heel erg veranderd maar door dat ik dit vanaf het begin af aan gedaan heb heeft onze relatie wel een deuk op gelopen. Heb het gevoel wat we op het laatste gedeelte van onze relatie zitten…

Elke relatie heeft zijn diepte punten, geef het niet te snel op!
Ik snap heel goed dat je door die verlating angst aan hem vast klampt maar dat is voor hem natuurlijk best zwaar… Probeer dat ook te begrijpen.
Ga eens lekker als van ouds met elkaar op date en heb een leuke tijd zodat jullie beide zien waarvoor je het ook alweer doet. En over de kinderen zou ik voorlopig even niet beginnen gezien jullie eerst je relatie weer moeten versterken.

Liefs

En misschien is een goeie tip dat je je profiel foto even veranderd. Het is super toevallig maar wij kennen elkaar van de middelbare school (aoc)

Aha! En wie ben jij dan?

Wow hahaha omg… het lijkt me zo awkward als ik zoiets zou hebben (gelukkig heb ik al van begin af aan een veilige pf)

Ja best awkward… maar dit is ook allemaal nieuw voor mij;) gelukkig heb ik nu alles aangepast