relatie beëindigen om moeder..?

Dag dames, (sorry voor t lange bericht, ik heb echt hulp nodig)

Mijn vriend en ik zijn na 4 jaar een tijdje uit elkaar geweest om persoonlijke redenen. Voordat het uit was ging het natuurlijk al een tijdje niet zo goed, hij wilde nooit met mij afspreken, we deden alleen maar dingen die hij leuk vond en liet mij altijd alleen achter. Ik was natuurlijk hierdoor heel erg gekwetst en mijn moeder zag dit maar aan. Nu zijn we weer samen, en zijn al onze problemen opgelost. Maar nu moesten we natuurlijk weer voor de eerste keer bij elkaar op bezoek. Mijn moeder nam dit bezoek als een gesprek om hem duidelijk te maken dat hij het laatste jaar echt niet goed voor mij is geweest en dat ze dat heel vervelend vond voor mij, en dat ze hoopt dat hij dit keer wel goed voor mij zal zorgen.
Ik snap dat dit voor hem vervelend was, maar wel een beetje verdiend.
Nu is mijn vriend helemaal over de zeik hierdoor en wil onze relatie beëindigen omdat hij geen zin heeft in een schoonmoeder die zich overal mee bemoeit?
Ik kan mij hier enigszins wel in vinden natuurlijk, maar zijn ouders zijn nou ook niet bepaald een pretje om mee samen te leven en dat doe ik ook gewoon omdat ik van hem hou.
Mijn moeder is helemaal niet kwaad op hem ,en hij is van harte welkom en ze ziet hem zelfs als haar eigen zoon. (dit heeft ze in een excuus bericht naar hem gestuurd naderhand).
Ik heb echt zoiets van zet je er overheen en dan kunnen we weer gelukkig zijn, maar hij blijft zo hangen aan dat ene puntje.
We zien elkaar nog wel gewoon, maar hij denkt dat t zo niks meer wordt maar hij maakt t ook niet uit.
Ik ben nog steeds gewoon hartstikke lief tegen hem en doe zoals ik altijd al doe, maar ik ben nu toch wel flink gefrustreerd en bang om hem weer kwijt te raken.
Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen? hebben jullie misschien tips ik ben echt wanhopig nu.

Als ik in jouw situatie zat zouden de alarmbellen bij me gaan rinkelen. Als hij echt van je houdt moet hij wel tegen een beetje(terechte) kritiek van je moeder kunnen. Ik snap dat hij het moeilijk vindt dat hij gelijk kritiek krijgt als hij je moeder ontmoet, maar zijn reactie vind ik een beetje overdreven. Vooral nu je moeder hem haar excuses heeft gemaakt en hem duidelijk gewoon een kans geeft vind ik dat hij zich er makkelijk overheen moet kunnen zetten.
Jij maakt er geen probleem van en blijft gwn lief tegen hem doen, en dat is natuurlijk hartstikke lief, maar je mag hem wel duidelijk maken dat hij hier niet zoiets groots van moet maken. Zeggen dat ie het uit gaat maken hierom en jou in onzekerheid achterlaten is natuurlijk niet bepaald netjes dus hij mag wel weten dat hij hier geen probleem van moet maken en dat als hij echt van je houdt hij wel tegen dat kleine beetje kritiek moet kunnen. Hij heeft tenslotte een relatie met jou, niet met je moeder.

\

Ja ik heb ookal vaker gezegd, van zet je er gewoon overheen, kijk het gewoon even aan blijft het echt zo kun je altijd nog weggaan. Ik vind het heel moeilijk omdat ik hem natuurlijk al voor een langere tijd ben kwijt geraakt, ik wil hem niet weer kwijt, want ik weet nu zeker dat ik de rest van mijn leven met hem wil delen. En ik wil hem daarom niet opjagen, maar hij is zo gefixeerd op dat ene puntje, hoe zorg ik dat hij zich hier overheen zet? want voor de rest zijn we gewoon hartstikke gelukkig weer.

Ik snap niet dat je met hem de rest van je leven wil delen, hij wil alleen maar zijn eigen ding doen en als hij daar kritiek op krijgt dreigt hij het uit te maken met jou. Lekker vriendje.

Kinderachtig dat hij het wil uitmaken om iets wat jouw moeder doet. Kan jij niks aan doen lijkt mij. Ik zou het zelf niet prettig vinden om met hem verder te gaan.

Ik ben het met de bovenstaande reacties eens.

Uitmaken, kinderachtig kind.

Nee dit was in het verleden zo, hij is sindsdien heel erg veranderd en denkt altijd aan mij. Het is meer dat hij kritiek kreeg over dingen uit het verleden en omdat hij zo veranderd is kwetst dit hem.

dumpen die gast. die deugt echt van geen kant.

Hij denkt alleen aan zichzelf… Dat je moeder haar excuses aan heeft geboden en verteld dat hij gewoon nog welkom is, is er toch niks aan de hand? Hij stelt zich wel aan, of hij heeft er het niet voor over.

Ik vind hem klinken als een douchebag.

Dan nog, hij is toch geen kleuter? Je moeder heeft zelfs haar excuses aangeboden. Ik zou, als hij er weer over begint te zeuren, gewoon zeggen: “Luister, je moet een keuze maken: of je maakt het uit, of je houdt op met zeuren.”
Als hij het hier om uit maakt is hij je echt niet waard. Hoe zal het dan later gaan in jullie relatie? Kritiek op elkaar moet kunnen, je kunt niet altijd op eieren lopen. Hij moet gewoon zijn ego aan de kant zetten en kijken naar wat echt belangrijk is.

Je moeder lijkt me een tof persoon, en al helemaal dat ze daarna ook nog dr excuses aan hem heeft aangeboden. Ze heeft jou met verdriet om hem gezien, dan mag ze toch wel laten merken tegen hem dat ze om je geeft en dat dus niet chill van hem vond? Als ie daar niet tegen kan is hij niet volwassen denk ik. Snap dat je het rot vind en hem niet kwijt wil maar weet zeker dat je je moeder zeker niet kwijt wil om deze reden. Dus zou tegen hem zeggen dat ie hierover moet ophouden want het was helemaal niet slecht bedoeld naar hem, maar ter bescherming van jou.

Hij is gewoon boos omdat je moeder gelijk heeft. Dat zegt genoeg, lijkt mij.

lastig dit
maar als hij je echt leuk vind gaat hij heus niet de relatie beëindigen vanwege je moeder als hij dat wel doet vind hij je denk ik niet leuk genoeg… niet lullig bedoel maar ik denk wel dat t zo is, maar waarschijnlijk verdien jij dan iemand beter! <3

Niets meer aan toe te voegen. Kan hij echt niet begrijpen dat jouw moeder dit gewoon doet uit zorg en liefde voor jou, en dat ze zich waarschijnlijk helemaal niet ‘overal mee wil bemoeien’? Nogal bekrompen en kortzichtig van hem.