Relatie, anders dan anders...

Ik kom mijn verhaal doen omdat ik wou vragen wat jullie hiervan vinden en hoe jullie hiermee om zouden gaan.

Heel lang heb ik een redelijke goede vriend van me leuk gevonden, we noemen hem A. We waren gewoon vrienden op school en hebben wel een paar keer buiten school afgesproken maar dat was heel lang geleden. We zijn beide 16 en hij is het game nerd type… Vrijdag heb ik hem eindelijk via een briefje tijdens een les verteld dat ik hem leuk vindt. Hij vertelde mij dat hij me ook leuk vindt. Wat ik aan de ene kant wel al dacht aangezien er echt een “vonk” is tussen ons, maar aan de andere kant kijkt hij bijna niet naar me als we bijvoorbeeld in de pauze bij onze eigen groepjes staan. Gister hebben we afgesproken en zijn we gewoon een beetje gaan wiien en kletsen enzo. Aan het einde toen we buiten stonden om afscheid te nemen, heb ik hem gevraagd wat ik moet antwoorden als mensen vragen of we een relatie hebben. Hij zei dat ik Ja mocht antwoorden. Alleen vandaag op school hebben we alleen gepraat tijdens een les die we hadden, en hij had niet meer aandacht voor me dan anders. Wat ongeveer dezelfde aandacht is die hij aan zijn vriend geeft. Wat ik wel raar vind aangezien ik gewend ben van anderen dat als je een relatie hebt dat je dan gewoon elkaar zo veel mogelijk opzoekt. Wat ik ook graag zou willen, alleen van zijn kant doet hij het niet dus het zou raar zijn als ik het wel zou doen. Ook heb ik nog nooit gezoend en hij denk ik ook niet. En we hebben nauwelijks lichamelijk contact, alleen maar dat onze handen elkaar aanraken als we iets aan elkaar overhandigen enz. Het voelt niet echt als een serieuze relatie terwijl we al 16 zijn. Wat zouden jullie doen? Of wat vinden jullie hiervan? :upside_down_face:

Jullie hebben pas net een relatie, waarschijnlijk ben je zijn eerste vriendin, dus hij weet niet hoe hij zich moet gedragen. Ook lijkt hij me het verlegen type, dus zo snel zal dat niet van zijn kant gaan.
Dat anderen hun relatie anders is, hoeft niet te betekenen dat jullie relatie ook zó moet zijn.

Spreek gewoon buitenschool met hem af, game samen, wii samen, en kom zo dichter naar elkaar toe.
Je hoeft het niet te haasten, het is jullie relatie, en iedere relatie is uniek.

Ja klopt inderdaad wel, dank je voor de tips :slightly_smiling_face:

Ik zit al 1,5 jaar een beetje in dezelfde situatie, mijn vriend en ik werken namelijk bij dezelfde winkel. En als je niet zou weten dat wij een relatie hebben, zou je het ook niet aan ons kunnen zien op het werk. Dan raken we elkaar bijna niet aan. Soms een kus, oké, maar verder doen we vrij weinig en lijken we meer vrienden. En daar heb ik totaal geen problemen mee want als je elkaar helemaal staat af te lebberen op de werkvloer geeft dat ook een beetje een raar beeld.
Daarbuiten, als we niet op het werk zijn zijn we gewoon hartstikke verliefd en kunnen we niet van elkaar afblijven, dus daar ligt het niet aan.
Ik denk dat het goed is om in jouw geval school met je privéleven gescheiden te houden.

Zoals er al gezegd is denk ik ook dat hij liever niet ‘klef’ wil doen en 24/7 bij elkaar wil zijn op school + is het nog maar net iets dus komt het sowieso vanzelf wel. Als het heel lang zo blijft zou het het hem subtiel kunnen zeggen en er met hem over praten, misschien heeft hij het zelf wel helemaal niet door of een andere reden. So, good luck :slightly_smiling_face: