Ik kom mijn verhaal doen omdat ik wou vragen wat jullie hiervan vinden en hoe jullie hiermee om zouden gaan.
Heel lang heb ik een redelijke goede vriend van me leuk gevonden, we noemen hem A. We waren gewoon vrienden op school en hebben wel een paar keer buiten school afgesproken maar dat was heel lang geleden. We zijn beide 16 en hij is het game nerd type… Vrijdag heb ik hem eindelijk via een briefje tijdens een les verteld dat ik hem leuk vindt. Hij vertelde mij dat hij me ook leuk vindt. Wat ik aan de ene kant wel al dacht aangezien er echt een “vonk” is tussen ons, maar aan de andere kant kijkt hij bijna niet naar me als we bijvoorbeeld in de pauze bij onze eigen groepjes staan. Gister hebben we afgesproken en zijn we gewoon een beetje gaan wiien en kletsen enzo. Aan het einde toen we buiten stonden om afscheid te nemen, heb ik hem gevraagd wat ik moet antwoorden als mensen vragen of we een relatie hebben. Hij zei dat ik Ja mocht antwoorden. Alleen vandaag op school hebben we alleen gepraat tijdens een les die we hadden, en hij had niet meer aandacht voor me dan anders. Wat ongeveer dezelfde aandacht is die hij aan zijn vriend geeft. Wat ik wel raar vind aangezien ik gewend ben van anderen dat als je een relatie hebt dat je dan gewoon elkaar zo veel mogelijk opzoekt. Wat ik ook graag zou willen, alleen van zijn kant doet hij het niet dus het zou raar zijn als ik het wel zou doen. Ook heb ik nog nooit gezoend en hij denk ik ook niet. En we hebben nauwelijks lichamelijk contact, alleen maar dat onze handen elkaar aanraken als we iets aan elkaar overhandigen enz. Het voelt niet echt als een serieuze relatie terwijl we al 16 zijn. Wat zouden jullie doen? Of wat vinden jullie hiervan?