relatie advies

Hallo,
Ik heb nu iets langer dan 3 maanden een vriend en hou echt heel veel van hem, het probleem is alleen dat mijn verstand zegt dat ik het beter uit kan maken. Daar heb ik verschillende redenen voor: hij maakt af en toe echt stomme opmerkingen of doet nogal apart bijvoorbeeld een keer een opmerking van dat hij een mooi meisje niet had gevonden maar een lief meisje wel en later zei hij wel dat hij het niet zo bedoelde als ik dacht maar dan nog… Een vriend zou je juist zeker moeten laten voelen maar af en toe heb ik het idee dat hij me eerder onzeker maakt. Ook vind ik dat ik heel vaak uit mijzelf moet sms’en dus ik dacht laat ik maar wachten tot dat hij een keer uit zichzelf contact opneemt om weer af te spreken. Ik heb hem woensdag voor het laatst gezien en wat denk je sindsdien heb ik geen een sms’je gehad.

Nou was mijn vraag wat jullie hiervan vinden en wat jullie zouden doen? Alvast bedankt!

Als ik jou was zou ik hierover met hem praten, gewoon zeggen dat je zijn opmerkingen vervelend vindt en dat je het fijn zou vinden als hij jou eens een x sms’t.

Idd met hem erover praten misschien heeft hij het wel nieteens door.

Mannen hebben niet de eigenschap om iets snel door te hebben. Die weten dat gewoon niet, praten zou helpen wordt niet boos als hij onverschillig doet zo zijn mannen (nou de mijne dan) succes

Het klinkt ook niet alsof hij het expres doet dus ga gewoon praten.

praten met hem erover
als je het niet zegt weet hij niet wat er aan hand is
zo kan je het probleem oplossen

Ja ik heb bij sommige opmerkingen al een keer laten merken dat ik het niet fijn vond en bij die ene opmerking als voorbeeld heb ik hem ook genegeerd en daar hebben we toen ook een beetje over gepraat. Laatst sms’te hij heel laat over iets en toen heb ik ook gezegd dat hij voortaan wat eerder moet sms’en.

Ik denk dat ik hem binnenkort op bel om af te spreken en dan heb ik het er dan uitgebreid met hem over.

Vinden jullie dat ik lang genoeg gewacht heb en hem vandaag moet bellen of zal ik hem pas later in de week bellen?

-

Het is geen spelletje. Je moet niet denken ‘hoe lang zal ik nog wachten met bellen/smsen’. Gewoon doen dus. (vind ik)

Ik zie het ook niet als een spelletje, het is meer dat ik wacht in de hoop dat hij iets van zichzelf laat horen. Ik ga namelijk zondag op vakantie en ik was benieuwd of hij mij voor deze tijd nog zou sms’en of dat hij gewoon niks meer zou zeggen. Ik had alleen van te voren verwacht dat hij wel wat sneller zou sms’en want als je iemand echt leuk vind dan wil je toch graag bij diegene zijn en sms je diegene toch althans dat doe ik.

Heb hem net gebeld maar hij nam niet op dus bel hem vanavond nog maar een keer.

Woensdag en maandag is wel heel lang… Ik spreek mijn vriend (via sms of bellen) op elk vrij moment… Dus zeker 60 smsjes per dag. Ik weet wel dat dit heel overdreven is hoor:p ook zie ik hem bijna elke avond als niemand van ons iets moet doen… Ik zou echt met hem gaan praten en laten weten dat je er echt niet blij mee bent hoe hij zich gedraagt. Ook duidelijk opnoemen waarom niet en wat er gebeurt als hij zijn gedrag niet verandert. Want niemand verdient een relatie waar diegene niet blij mee is…

Ik zou wel laten merken dat je het ook fijn vind als hij uit zichzelf wat laat horen, maar houd het wel subtiel anders kom je misschien over als een over-attached girlfriend.
Maar als hij je echt leuk vind doet hij er zeker wat aan om het jou naar je zin te maken, want het lijkt er inderdaad op dat hij dit niet expres doet (behalve de opmerkingen misschien)

Ik heb met hem gebeld, ondanks dat ik me had voorgenomen er nog niks over te zeggen kon ik het niet laten het toch te doen. Hij zei dat hij dacht dat mijn nummer veranderd was omdat mijn andere telefoon kapot was gegaan en hij zij ook dat hij het heel druk had en begon van alles op te noemen. Ik geloofde het eerste niet en over het tweede zei ik dat hij echt wel tijd had om 1 smsje te sturen toen begon hij dat hij nog maar tien smsjes ofzo kon sturen.

Uiteindelijk kwam dan denk ik de ‘echte’ reden: hij twijfelt of hij nog wel verder wilt door iets wat ik vorige week heb gezegd. Hij had het daar met vrienden over gehad en die hadden gezegd dat hij er maar over na moest denken en het even moest laten rusten, daarom heeft hij niks meer gestuurd. Een ander had gezegd dat het misschien beter was om een breuk in te lassen en daarop zei ik dat hij dat zelf moest weten maar dat dat mij niet de goede oplossing leek. Hij zei zelf dat hij nog niet weet wat hij wil doen. Waarschijnlijk zie ik hem nu vrijdag. Ik voel me nogal rot en hoop echt dat het goed komt.

Ik ben nu alleen zo bang dat hij het uit gaat maken. Helemaal omdat ik zondag op vakantie ga en hij dan dus heel lang de tijd heeft om erover na te denken en omdat hij mij dan lang niet ziet ben ik bang dat hij erachter komt dat hij misschien wel zonder mij kan.

Ik heb er ook echt geen zin in dat het uitgaat op vakantie dat is me namelijk al een keer eerder gebeurd en dat is toen heel rot gelopen, ik ben nu zo bang dat dat weer gaat gebeuren…

Ook vind ik het lastig wat ik nu moet doen moet ik gewoon normaal doen of moet ik juist wat afstandelijker doen?

Een vriendje die geen contact met je opneemt is geen stabiliteit.
Je hebt jongens die gewoon niet communiceren, maar helemaal niets horen gaat een beetje ver.

Het is juist goed dat je er iets van hebt gezegd. Vrijdag moet je het er nog een keer met hem over hebben, want je bent er niet zekerder door.
Hij hoeft echt niet elke dag op z’n knieen te gaan en te zeggen hoe mooi en lief je bent, die basis moet je voelen.
Maar zolang geen contact is bullshit van hem.

Heb het er vrijdag met hem over, dan kan je op je gevoel af gaan en er alsnog een eind aan maken.
Op vakantie kan je dan stoom afblazen en voor jezelf kiezen.

Hij is je vriendje toch? Dan vind ik dat je hier met hem over moet praten, en hem duidelijk maken dat jij hiermee zit. Hij merkt waarschijnlijk niet eens dat jij hier zo over denkt, dus als je hem niet verteld, dan weet hij niks. Maar hij had er wel rekening mee mogen houden, en dat van; ‘ik heb geen mooi meisje, maar wel een lief meisje gevonden’, sorry hoor, maar dat zeg je niet =S. Maar denk aan wat JIJ wilt, als je hem echt zo leuk vind, kan je beter goed met hem gaan praten erover, en hem nog een kans geven, als je denkt van nee ik wil het niet doe je het niet! Als hij die 2e kans dan toch verpest, moet het klaar zijn. Maarja weetje, jongens zijn echt kortaf, en niet zo als wij, wij kunnen uren smsen, jongens vinden dat niet nodig. Maar iniedergeval, praat met hem! & maak je keuze, JOUW keuze.

Ik vond het ook te ver gaan dat hij niks zei maar hij heeft er nu wel een reden voor gegeven… Ik dacht eerst dat er niet echt een reden kon zijn omdat volgens mij alles goed ging en hij ook eerder niks had laten merken. Dus ik hoop/denk dat als er niks aan de hand was hij hopelijk wel wat had gestuurd. Ik vraag me, omdat hij nu een reden heeft gegeven, af of ik er dan nog wel iets van moet zeggen… Ik wil er namelijk niet te veel boven op zitten omdat hij dat denk ik niet fijn vind en omdat hij al twijfelt ben ik bang dat als ik dat doe dat het dan voor hem over is…

Ik heb trouwens nog niks over de rotopmerkingen gezegd en ben ook bang dat dat hem afschrikt

als hij over jou mag klagen, mag jij ook over hem klagen.
niemand is perfect.

People dont change… dus hem veranderen gaat niet gebeuren. leer ermee leven, of maak het uit.