Rela met huisgenoot

Hoi allemaal,

Het zit zo: afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst mijn nieuwe huisgenoot gezien. We deden met de anderen wat drankjes en waren gezellig met z’n allen aan het kletsen. Later gingen we nog met z’n vieren naar de club. De jongen kwam steeds meer bij mij dansen. Ik vond hem knap, maar ik schudde die gedachte van me af. Dit was mijn huisgenoot! Maar toch werd het al snel zoenen. Vandaag hebben we samen een koffietje gedaan, en bij mij op de kamer gechilld, dus dat was onze eerste date, basically. We appen deze dagen regelmatig met elkaar en ook vandaag liet me duidelijk merken dat hij me wel leuk vind en ik denk dat ik nu ook serieuze gevoelens krijg.

Op zich zijn we niet zo’n héél actief huis, we hebben geen gezamenlijke ruimte en spreken eens in de maand af bij iemand op de kamer. Dus eventueel verder gaan met hem zou best wel kunnen. Maar waar ik zo bang voor ben is wanneer het toch niet blijkt te werken of dat het na een tijdje uit gaat. Dan zou ik hem wel af en toe in de gang tegen kunnen komen bijvoorbeeld.
Het is een korte tijd geleden geleden uitgegaan met mijn ex. Ik ben al wel over hem heen, maar ik ben bang om me weer zo slecht te gaan voelen als toen hij net bij me weg ging.

Ik vraag me af of iemand hier met een objectieve blik naar kan kijken en wat jullie ervan vinden. Misschien heeft iemand dit zelf nog meegemaakt?

Geen ervaring mee nee, maar het beste advies wat ik je kan meegeven is met hem erover praten.

Gewoon er lekker van genieten! Zeker als je merkt dat hij duidelijk laat blijken jou leuk te vinden en je zelf deze gevoelens ook hebt. De kans dat een relatie uitgaat is altijd aanwezig, maar het zou zonde zijn om iets niet aan te gaan als je enkel daar rekening mee houdt. Tuurlijk, het is kut als dat gebeurt en je dan samen in een huis woont, maar je zegt zelf ook al dat het geen enorm actief huis is. Zou dat dan echt een reden zijn om niet verder met elkaar te gaan?

Ik zou gewoon kijken waar het op uitloopt. Gewoon gezellig met elkaar blijven appen en afspreken. Desnoods kun je, als het zover is, met hem het gesprek aangaan over de ‘wat als’ situatie vanwege het wonen in hetzelfde huis.

1 like