Rekentoets MBO ( Grafisch Lyceum )

Hi !

Ik zit eraan te denken om volgend jaar een opleiding bij het Grafisch Lyceum in Rotterdam te volgen, maar het enige wat me hier een beetje van weerhoudt is het vak rekenen. Nederlands, engels en de sportmodules vind ik niet zo erg, maar rekenen kan ik echt niet.

Daarom vroeg ik me af, ik weet dat je wel allemaal reken lessen krijgt en toetsen enzo, maar moet je rekenen ook echt persé halen om je diploma daar te halen? Sommige zeggen van wel en sommige van niet. Hoe zit dat precies? Want het zou wel heel triest zijn als ik mijn diploma daar niet kan halen alleen door rekenen.

Nog een fijne dag verder! :3

Momenteel is alleen het maken van de rekentoets verplicht. Het resultaat is niet van belang voor het halen van het diploma. Maar dit gaat de komende jaren wel een keer veranderen. Wanneer precies is nog niet bekend; dit hangt af van de resultaten die worden behaald op de niet-meetellende rekentoets. Kort door de bocht: als er nog maar weinig leerlingen zouden zakken door de rekentoets, gaat het cijfer meetellen.

Hey! Ik heb op het Grafisch gezeten en ben ook barslecht in rekenen. Don’t worry, de rekenklassen zijn heel chill en je krijgt alle hulp die je nodig hebt! :slightly_smiling_face: Ik haalde uiteindelijk een 5. Ben wel geslaagd, want het cijfer telde niet mee. Of dit de komende jaren nog gaat veranderen, dat weet ik niet zeker.