Rekentoets.. Help?

Heey,

Ik heb paar weken terug een rekentoets gemaakt het was verplicht.
Ik heb 'm gemaakt en naar mijn gevoel ging het supergoed maar nu hoor ik dat ik een onvoldoende gekregen heb en naar hulples moet… :S
Dus het goede nieuws is, is dat ik de toets morgen mag herkansen.
Ik ben heel erg bang dat ik 'm weer verknal.
het is niet dat ik niet goed in rekenen ben maar ja… ik weet echt niet waarom die zo slecht ging/
Iemand tips ??!
Please ik stress me dood hieeeeeeeeer
Ik zit trouwens in 3havo…

Daar heb ik geen moeite mee eigenlijk ik vond alles soepel gaan morgen krijg ik gewoon het zelfde denk ik maar ik ben bang dat ik 'm gewoon weer verknal… Het probleem is dat ik niet weet wat ik verkeerd gedaan had…

Dat is niet mogelijk helaas, het is gewoon een toets… pff ik weet het echt niet meer…
Ik mog 'm herkansen omdat ik zei dat ik ‘‘me niet lekker voelde’’ toen ik 'm maakte…

Hier kun je een voorbeeldtoets (+ uitwerkingen) oefenen: http://www.cito.nl/nl/Onderwijs/Voortgezet%20onderwijs/rekentoets_vo/voorbeeldtoetsen.aspx. Verder kun je me altijd een note sturen als je hulp nodig hebt :slightly_smiling_face:

Ik heb die rekentoets ook moeten maken, echt balen want je moet minstens een 5 halen… ik had ver beneden dat dus mag ik hem ‘‘lekker’’ gaan herkansen. Gelukkig hebben wij 3 herkansingsmogelijkheden, als ik dan geen 5 haal mag ik niet deelnemen aan de centrale examens, zo rot.

@Elena
ik weet niet in welke klas je zit, maar omdat je 3 herkansingen hebt, neem ik aan 4HAVO/5VWO
Dan doe je dus in 2013/2014 je eindexamen en dan hoef je geen voldoende te hebben om mee te mogen doen aan de CE’s. Omdat ze het pas vanaf 2015/2016 willen/mogen invoeren als kernvak.
Je moet volgend jaar gewoon voldoen aan de eis dat je 1x een 5 hebt voor wiskunde, engels of nederlands. En je gewoon aan de exameneisen voldoet

Nee. Volgend jaar is die toets verplicht. Haal je m niet, dan geen CE. Die regeling van 1 vijf voor de kernvakken NE, EN en WI is dit jaar al.

Voor aankomend schooljaar is de rekentoets niet verplicht dat is afgeschaft. Dat zei mijn leraar wiskunde en staat op de site van cito, dus denk dat dat wel klopt

^ Voor TS maakt dat toch niet uit want ze zit in 3Havo dus het is gewoon verplicht.

Blijkbaar ging het dus niet zo soepel als je dacht. Maak een oefentoets en kijk op welke onderdelen je uitvalt. Hierop moet je oefenen, oefenen, oefenen…
Misschien beetje bot gezegd, maar t is nou eenmaal zo dat het komt en dat je die toets moet halen.

Ik heb een 3 voor dat rekenexamen gehaald. Ik kan hem dit jaar nog 2x herkansen, en volgend jaar krijg ik ook nog 2 kansen maar dan moet ik wel rekenlessen gaan volgen. Zucht. Ik denk dat ik hem toch niet beter kan maken, dus waarschijnlijk zal er een 3 voor rekenen op mijn examenlijst staan (hij telt niet mee om te slagen, maar het staat natuurlijk wel lelijk, zo’n 3).

Op beterrekenen.nl kun je ook oefenen.

Ja klopt, 4 havo it is ;p oke gelukkig :grinning:

das bij ons dus ook zo, ik had ook een 3 ;s

Oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
Ik haalde vroeger dat soort cijfers voor Engels, maar doordat ik ben gaan oefenen is mijn woordenschat nu voldoende. Wat je niet kunt laten vallen en niet goed in bent moet je gewoon oefenen tot je het wel kunt. Je hoeft geen tienen te halen, maar een voldoende kun je wel krijgen als je gewoon blijft oefenen.

Ik heb precies hetzelfde als jou. Ik had een 3 voor de toets en moet hem dus ook herkansen. Ik lees dit topic mee voor tips. :slightly_smiling_face: