Rekenmachine

Hey, gwn ff een vraagje. Maar wat voor rekenmachine hebbe jullie voor school?

Ehm zo’n zwarte met echt alle dingen erop. Ik kan het niet uitleggen, maar je kan ze ook bij de action kopen! Het is zo’n professioneel ding.

zo’n zwarte casio.

Texas Instruments TI-84 Plus
wel €90

Wow, dat is idd veel geld!

Een grafische rekenmachine.
Ik denk dezelfde als Floor :’)

Texas Instruments multiview ti-30xb

deze :slightly_smiling_face:

Een casio wordt ook op de meeste scholen aangeraden dacht ik, althans op vmbo-tl niveau. Havo/vwo willen nog wel eens wat duurdere rekenmachines aanraden.

Ik heb ook die Casio, maar moet deze zomervakantie nog even een grafische rekenmachine aanschaffen.

Texas Instruments TI-84+ silver edition

Waarom dat een link is weet ik ook niet

Op Vwo en Uni wordt de TI aangeraden, voorbeelden enz. wordenaltijd met en TI gedaan.

Jup, deze. Wij mochten geen andere gebruiken dusja, weinig keuze. Maar het is wel een met alles erop en eraan.

Ti 84+

Casio fx-82MS

Oke. Maar waarom moeten jullie zo’n dure grafische rekenmachine kopen?

Euhm geen idee eigenlijk. Volgens mij omdat de leerkrachten deze ook gebruikten om uitleg te geven en het ook in onze handboeken enzo stond uitgelegd met dat rekenmachine? Ik weet het eigenlijk niet. Toen ik in het eerste en tweede zat was een casio ook verplicht, zo’n groene. En vanaf het derde was zo’n Texas verplicht.

Op een grafische kan je meteen de lijnen laten tekenen en je hebt nog een paar opties die je niet hebt op een niet-grafische.

Ik heb de Casio op de foto, wordt bij ons aangeraden vanaf de 1e tot het moment dat je naar de bovenbouw gaat en wiskunde in je pakket hebt.