Rekening met inhoud smsjes.

Weten jullie of je een gespecificeerde telefoonrekening kunt aanvragen, waar je de inhoud van de smsjes kan lezen?
Ik heb een abonnement bij Vodafone.

Mijn vader wil dit namelijk doen, omdat hij wil weten wat ik sms…

Liefs.

Kun je niets vinden op google?

Nope, of ik heb niet goed genoeg gezocht…

Het lijkt me heel sterk dat hun dat allemaal gaan bijhouden. Ze houden bij hoe vaak je smst, maar de inhoud volgens mij niet! Dat zou anders wel een HEEL populaire functie zijn onder wantrouwige vrouwen denk ik, dus mocht het kunnen, zou dat heel erg bekend zijn xD

Bel anders eens naar de klantendienst, dan weet je 't zeker!

Weet ik niet, mijn vader kreeg wel een rekening met een overzicht wanneer ik naar welk nummer had gesmst, maar dat kreeg hij automatisch. Niet aangevraagd, dus geen idee.

Hij kan ook precies zien wanneer en naar wie ik gesmst heb, dat wel. Maar hij wil weten wat ik naar mijn vriend sms… En ik wil gewoon niet dat hij dat weet.

Ik vind dat eigenlijk echt heel sneu :S Waarom wil jij dat weten? Hij moet je gewoon vertrouwen… Dit vind ik heel ver gaan in beschermend gedrag! (Tenzij hij echt reden hiertoe heeft, door eerdere gebeurtenissen ofzo…)

Ik vind dit sick eerlijk gezegd.

Ik vind het ook nergens op slaan. Hij vind dat ik te veel sms en daarom wil hij weten wat er in staat.
Politie kan bijvoorbeeld ook opvragen wat iemand gesmst heeft, toch?

Ja, ik ook. Maar ik wil wel weten of het kan.

Ja maar ik neem aan dat je vader geen politie is, en als hij dat wel is, mag hij die info niet privé gebruiken.
De informatie die je stuurt wordt wel opgeslagen, maar ik weet niet of je vader dat zomaar kan krijgen.

Oke bedankt. Ik vind het gewoon geen fijn idee als hij weet wat ik sms…

gaat een beetje te ver, beetje privacyschending, maar ik geloof dat dat helemaal niet kan, want de provider gaat dat niet allemaal opslaan…

Haha ja, maar daar hebben ze wel toestemming voor nodig! En een vader die zijn dochter wil controleren, gaan ze niet toestaan xD

Errr, foutje :stuck_out_tongue:

Dat kan je volgens mij helemaal niet weten. Het wordt idd wel opgeslagen, maar dat is alleen toegankelijk voor politie enzo. Dus je vader kan niet lezen wat je smst!

Ik snap precies hoe je je voelt, mijn vader checkte altijd mijn hyves, facebook, msn, hij controleerde elke dag m’n complete laptop om te kijken wat ik allemaal deed, naar wie ik berichten stuurde en wat erin stond, hij had alle wachtwoorden, van msn, hyves, me internetbankieren, me digid, school enzo, ging er ook gewoon op, elke dag werd ook mijn telefoon gecontroleerd en ging ie gewoon zelf alle smsjes nalezen enzo, ook mijn kamer werd regelmatig doorzocht om te kijken waar ik allemaal mee bezig was

Dit gedrag kan erg ver doorslaan heb ik gemerkt, mijn vader was elke dag kwaad en heeft me deze zomer het huis uitgezet, naar aanleiding van normale dingen die hij ergens van mij vond, zorg ALSJEBLIEFT dat je het tegen zo veel mogelijk mensen verteld en dat ze weten hoe het met je gaat,

Ik wil niet meteen zo dramatisch doen, maar ik zit er al jaren voor bij verschillende psychologen en psychiaters, en dat gun ik niemand !!

OT: verder is het idd niet mogelijk de inhoud van je smsjes bij je provider te achterhalen

Wow, dat is wel heel erg!
Hij wist vroeger ook altijd al mijn wachtwoorden en hij controleerde altijd de geschiedenis van mijn laptop. Nu niet meer. Ik geef geen wachtwoorden meer, ik wil gewoon niet dat hij weet waar ik mee bezig ben. Niet dat het verkeerde dingen zijn, maar het voelt als of ik dan niet te vertrouwen ben ofzo.

Maar gelukkig is het niet mogelijk! Dat geeft wel een beter gevoel.

Heel goed! gelukkig dat je sterk genoeg bent hem die wachtwoorden vooral niet te geven, blijf dat alsjeblieft zo volhouden !!! Er komt niets goeds van, als je vader ze wel heeft, gaat hij je alleen maar meer wantrouwen, en krijg je werkelijk ALLES op je dak, geloof mij