Reken black out?

Dag meiden,
Laats heb ik echt iets vreemds meegemaakt.

Ik stond bij de ingang van een evenement achter de kassa. Naja… er was geen kassa, alles moest uit het hoofd gerekend worden.
Het was een evenement waarvoor entree moest worden betaald (3 euro).
Ik moest dus de hele tijd dit soort sommetjes maken ‘‘10-6, 5-3, 20-9’’ enz. Kleuter sommen, hartstikke makkelijk!

Ik deed dit dus een tijdje en na een half uur kreeg ik echt een soort van black out.
Ik kon NIET meer rekenen. 5-3 ging dan nog wel, maar als ik een briefje van 20 in mijn handen kreeg en ik moest er dan 3 euro van af trekken wist ik totaal niet wat ik moest terug geven.
Me hart ging als een gek tekeer, ik begreep er niks van.
Gelukkig zat er een meisje naast me die me hielp.

Is dit jullie ooit ook overkomen of weten jullie misschien hoe dit komt?
Bizar…

Story of my life :’)

Ja dit is ook the story of my life.
Kan ook sowieso niet rekenen.

hahaha

Ach kan gebeuren toch? :’] Waarschijnlijk ging het een paar keer fout en toen werd je zenuwachtig waardoor het nog erger werd.

misschien een tip voor als het nog eens gebeurt; maak een lijstje waarop je van bedragen tot bijv. ¤20 zet wat je terug moet geven, als je het dan even niet meer weet, kan je daarop kijken.

Ja dit zou wel kunnen ja.
Het is wel echt een zak-door-de-grond moment als je 20-6 niet kan uitrekenen aghaha

Dit heb ik echt heeeeeel vaak ook al werk ik niet achter de kassa. Dan kan ik echt de simpelstevsommen niet uitrekenen. Ik kom er gewoon niet op…

Dit heb ik wel eens ja, maar ik zit niet achter de kassa. Gelukkig is dat dan maar voor heel even en weet ik me weer snel te herpakken :slightly_smiling_face:

Gebeurt mij ook zo vaak, rekenen is nooit mijn beste vak geweest :wink:

Dit heb ik ook. Alsof ik een harde schijf heb die op een gegeven moment vol is en niks meer kan opslaan :’)
Maar niks raars aan ofzo, het overkomt wel meer mensen. Ik kom ze ook regelmatig tegen bij kassa’s.

Soms doe ik zulke sommetjes nog met mijn vingers :flushed:

hahah ik ook :grinning:

Dat heb ik altijd :’) dan loopt het helemaal vast daarboven.