Reizen

Heey allemaal,
ik zit in mijn examenjaar en wil hierna graag gaan reizen. Lekker in mijn eentje eropuit met n backpack. Alleen als blond meisje van 18 weet ik niet of ik in alle landen kan komen. Heeft iemand misschien ervaringen, tips, aanbevelingen voor n land wat ik echt moet zien? :slightly_smiling_face:
En dan mijn 2de vraag, ik wil heel graag wat leuke sites vinden, met blogs en tips enzo wat betreft reizen, en dan ook het liefst voor de jonge avonturier haha .
Hoop dat jullie me kunnen helpen,
groetjes :kissing:

Wat is het verschil van een blond meisje van 18 en een meisje met bruin haar?
Denk dat dit er verder niks mee te maken heeft, ik zou in ieder geval niet weten waarom je daardoor in minder landen zou kunnen komen.

^ Ik heb wel verhalen gehoord van blonde meisjes die in bepaalde landen serieus worden lastig gevallen omdat je dan duidelijk ziet dat ze westers zijn. Als je in een groepje gaat moet je je daar niet echt druk om maken, maar alleen zou ik die landen toch vermijden.

Voor de rest heb ik niet echt tips, spijtig genoeg.

Ach, de meeste verhalen zijn bangmakerij over jonge meiddn van 18. Ik bdn zelf blond (geen 18 meer though) en heb nog nooit ergens last van gehad. Het is ook hoe je er zelf mee om gaat. Het is vaak westers uitziende vrouwen die ‘lastig gevallen’ worden. Of je nu blond bent of niet. Maargoed zoals ik al zei zijn de meeste verhalen overdreven en bangmakerij. Pas als er dingen in het nieuws komen zoals verkrachtingen in India zou ik pas gaan nadenken of je daar daadwerkelijk heen wil.

Goed inlezen in de culturen van de landen waar je naartoe gaat!

Als je van plan bent naar om naar warme landen te gaan zou ik ondanks dat toch schouder bedekkende t-shirts meenemen (die dus wel luchtig zijn omdat het warm is).
In veel landen hebben ze liever dat de schouders bedekt zijn en dat de broeken of rokken minimaal tot knielengte zijn of langer. Ik vond harembroeken daarvoor wel fijn. :slightly_smiling_face:

In toeristische gebieden en landen met westerse culturen is dit natuurlijk niet per se zo…

Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar heb van m’n ouders begrepen dat het niet slim is om naar Mexico te gaan, omdat daar veel gestolen wordt en mensen veel worden bedreigt. Toeristen zijn daar niet echt veilig ofzo.
En het is misschien leuk om een logboek en een camera mee te nemen? Zodat je je reis kan ‘bewaren’ voor later?
Sorry ik heb eigenlijk totaal geen tips meer haha. :’)

Ik ben in Azie geweest en daar worden vreemd genoeg vooral blondines half vereerd. Ik ben dus blond en heb een vrij bleke huid, nou ik werd de hele dag nagestaard, jongens gaven me bloemen, wilden met me op de foto, probeerden met me te praten, gekkehuis. Terwijl mijn reisgenoten die ook blank, maar niet blond waren veel minder werden benaderd. Dus de TS heeft zeker een punt hoor!

OT: Volgens mij is Zuid-Amerika niet het meest veilige, maar ik ben er niet zelf geweest dus ga eigenlijk alleen af op verhalen ervan. Succes met het uitvogelen!

In portugal wordt je heel fijn behandeld wanneer je blond bent. Vooral als je ook nog eens blauwe ogen hebt. Geen idee waarom eigenlijk, maar ja. Dat is dus een veilig lang iig.

Ik heb ik Zuid Amerika gewoond en ook daar kun je prima reizen!

Lees je goed in inderdaad, vooral qua kleding, want daar kan nog wel eens moeilijk over gedaan worden. Je kunt echt een verschil merken in respect van de locals als je je gepast draagt.

Wat ik zelf aan raad is om een zelfverdedigingscursus te volgen, just in case. Nu ligt dit er ook een beetje aan, want ik zelf ben een klein meisje met dunne ledematen dus ik kan me niet goed verweren.

Ik wil je ook een youtubekanaal aanraden: soniastravels. Vrouw die veel reist en daarom veel weet en dit deelt ze weer in haar filmpjes.

Al met al, het ligt er heel erg aan waar je heen wilt gaan, het verschilt erg per land hoe je behandeld wordt. Het scheelt ook erg als je al wat ervaring in dat land hebt, zodat je een soort inside information idee hebt waardoor men je beter behandeld. Misschien een idee om aan het begin van je reis in het land met een groepje mee te gaan of contact op te zoeken met locals voor tips?