Hee girls,
Ik zit nu nog op de middelbare school,
maar als ik hier klaar ben, lijkt het me gaaf om een tussenjaar te doen,
en dan te gaan reizen.
Nu had ik dus bedacht, als ik nou eerst geld spaar voor een ticket naar een bepaalde plek,
daar ga werken, totdat ik weer geld heb om door te reizen en zo verder,
en zo veel verschillende plekken te bekijken.
Nu vroeg ik me af,
is dit eigenlijk mogelijk? en heeft iemand dit toevallig al eens gedaan, of tips over het how to?
Ik denk dat het wel mogelijk is, maar je moet officieel dan wel een werkvergunning hebben!
Ik denk wel dat het mogelijk is, aangezien ik dat best wel ‘vaak’ lees dat mensen dat zouden doen. Hoe je er aan kunt beginnen heb ik echt geen idee van.
Het is mogelijk, al kan het werken de tijd daar zwaarder maken omdat je niet kan genieten van het land.
Onder reizen versta ik genieten, vakantie vieren en allemaal leuke dingen doen. Geen werk dus.
Is het geen optie om eerst in Nederland veel geld te verdienen en dan een jaar te reizen zonder enige vorm van zorgen over werk en geld.
Het zal zo’n betere ervaring worden.
Naast dat je inderdaad een werkvergunning moet regelen, wat heel veel moeite kost in de meeste landen, kom je in het buitenland sowieso niet snel aan het werk.
Een land wat wel om bekend staat om het werken en backpacken is Australié. Weet niet welk werelddeel je uberhaubt in gedachten hebt?
Het is mogelijk, de broer van mijn oom doet dit, maar je moet niet verwachten dat je dan bijna de hele wereld te zien krijgt hoor. Je verdient niet zomaar even genoeg geld voor een ticket. en als je werkt krijg je dus niet elke dag iets te zien van waar je bent.
De broer van mijn oom is nu 3 of 4 jaar aan het rondreizen en werken. Hij zat eerst door een deel van europa en dan australië en nu zit 'ie in Azie ergens.
aha okee,
hmm, geen werk vinden… in elke stad of plek is toch wel werk te vinden?
Inderdaad kost werken wel veel tijd als je daar bent,
maar het is ook niet echt te doen om in een half jaartje geld te verdienen voor een heel jaar…
en al helemaal niet in het buitenland… haha
Werelddeel niet echt, maar wel de richting van australie. in ieder geval rechts van Europa.
Backpacken lijkt me ook erg gaaf, maar mn ouders zien het niet zitten als ik dat in ‘mn eentje als meisje’ ga doen… ><
Iemand toevallig argumenten om hen over te halen? haha
bedankt voor de reacties trouwens
Natuurlijk, maar ik denk dat je heel veel gezeik krijg met werkvergunningen, eerlijk gezegd. Daarnaast betwijfel ik ook of iedereen een jong, onervaren, Nederlands meisje wil aannemen voor hun baantjes, ik weet niet hoe oud je bent?
Dit. Als je de taal al niet spreekt, nemen ze waarschijnlijk liever een native speaker aan. En dan zou het ook maar een tijdelijke baan voor jou zijn en hebben ze liever iemand waarvan ze weten dat hij/zij er voor langere tijd kan werken. En de banen die je als jonge buitenlander met alleen een middelbare schooldiploma kunt krijgen zullen waarschijnlijk ook geen droombanen zijn - denk aan rottijden, zwaar, lange werkdagen…
Ik denk eerlijk gezegd dat je een beetje een romantisch beeld voor ogen hebt. Het ís mogelijk, ja, maar ik denk dat je meer werkt dan reist en het dan toch wel vies tegen zal vallen.
Verder komen er ook dingen als een werkvergunning, een visum, betalen voor een plek om te wonen en alles bij kijken. En dat circus voor ieder land opnieuw.
Dat is allemaal te makkelijk gezegd. Ten eerste moet je een verblijfsvergunning verkrijgen en je kunnen inschrijven in het bevolkingsregister (administratieve rompslomp), dan werk zoeken terwijl je geen native speaker bent en misschien maar een minieme kennis hebt van de taal en je geen universitaire/of… diploma hebt…Als je dan toch een job vindt die je kan doen, wordt het waarschijnlijk gegeven aan iemand die in de stad woont en er niet tijdelijk is.
Misschien kun je iets van Work & Travel van TravelActive gaan doen?
Dan ben ik 18/19,
en ik ben nu bezig met een extra opleiding engels, waardoor als ik hiermee klaar ben,
gezien word als een native speaker. certificaatje en alles haha.
Okee gelijk hebben jullie wel met dat t wss kutbaantjes zijn,
bedankt voor de reacties en ik ga op zoek naar mensen die dit of iets soortgelijks gedaan hebben,
om te zien of t echt onmogelijk is of niet
bedankt iig allemaal !
Een certificaat Engels is inderdaad wel handig en kan je wel enigszins helpen. Alleen ben je dan nog steeds geen native speaker en dat zul je ook niet worden. Nederlands is jouw native language tenzij je een Engelse (sprekende) nationaliteit hebt.
Dit haalt natuurlijk niet uit de weg dat je Engels hartstikke goed kan zijn!