Reizen voor studie

Heey,

Ik zit nu in 5 gymnasium en wil graag als ik geslaagd ben een paar maanden ergens gaan reizen. Ik wil dierengeneeskunde studeren maar om te kijken of ik dat in de praktijk wel zo leuk vind als het lijkt wil ik ergens bij een vrijwilligersorganisatie in een ander land een paar maanden met dieren werken.
Zoiets als stichting aap, of de SPCA (organisatie die dieren verwaarloosde dieren opvangt), in een wildpark met wilde dieren werken of stage lopen bij een dierenarts.

Ik heb alleen echt geen idee hoe en waar ik dit het beste kan doen zonder dat het heel toeristisch wordt. Er zijn namelijk wel georganiseerde reizen of dingen waar je zelf geld moet betalen om vrijwilligerswerk te doen maar dat wil ik niet omdat dat al zoveel mensen aantrekt dat ik dan niet echt het idee heb dat ik echt nuttig ben.

Ik vroeg me dus af of hier mensen zijn die dit gedaan hebben of ook van plan zijn of mensen die suggesties hebben. :]

Ik zit in 5vwo en ik wil ook diergeneeskunde gaan studeren! Maar ik weet niet of ze wel iemand aannemen bij bijvoorbeeld stichting aap of de SPCA als ‘stage’ zeg maar, heb je daar geen diploma voor nodig of in ieder geval al een beetje ervaring. Maarja je kunt het altijd proberen, wie niet waagt wie niet wint. Zelf heb ik een keer een paar dagen meegelopen bij een dierenartspraktijk hier in de buurt en dat vond ik wel interessant. Misschien dat je dat eerst kunt proberen, gewoon 1 dagje meelopen (en als je het dan leuk vindt dan gaan reizen)?

Ik heb een tijdje vrijwilligerswerk gedaan in Griekenland bij een Wildlife Hospital. (: Super leuk en daar zal je ook veel ervaring op doen!

Dit is de website:
Hellenic Wildlife Hospital

En misschien moet je ook even kijken op www.workaway.info
Daar zijn behoorlijk veel leuke plekken om vrijwilligerswerk met dieren te doen.

Succes! En btw super leuk dat je dat gaat doen. (: Vrijwilligerswerk is echt geweldig!

Dat van dat Wildlife Hospital lijkt me leuk! :] Zoiets bedoel ik dus, maar moet je daar geen grieks voor spreken ofzo?

Nee hoor. Er komen daar zo veel vrijwilligers dat je allemaal engels tegen elkaar praat. Ik heb daar bijvoorbeeld mensen ontmoet uit Amerika, Engeland, Australie, Israel, Belgie en nog wel meer. :stuck_out_tongue: Maar het was echt een geweldige ervaring!

Hoe lang ben je gegaan en hoelang van tevoren heb je je opgegeven? Er staat ook op die website dat het heel moeilijk is om daar te komen enzo maar dat je met een busje kunt gaan, werkte dat wel met tijden en plaats in het busje enzo ?
Ben helemaal enthousiast geworden ^^

Ik ben daar de eerste keer voor drie weken geweest en voor de tweede keer ben ik zeven weken. Ik vond het eigenlijk wel makkelijk om daar te komen (als je het maar weet eigenlijk). Met het vliegtuig kom je aan in Athene, daarna ga je met de metro of met de bus naar de Port (dus de haven) en dan neem je een boot naar Aegina. Ik denk dat het ongeveer een uur in de boot is. Als je in Aegina aan komt neem je een taxi naar Ekpaz en dan weten ze het wel!

Dus het valt reuze mee en als je bij de wildlife hospital bent, is het heel makkelijk om te reizen, want je betaalt gewoon de taxi met z’n alle! Ook is het daar heel leuk uitgaan. :stuck_out_tongue: Daar hebben ze de “english bar” noemen de vrijwilligers het! Super gezellig, vooral in de zomer!

Hmm, dat is opzich best wel kort. Is 3 maanden dan te lang denk je of heb je het na een tijdje wel weer gezien? :] Ohja, en hoelang van tevoren heb je je opgegeven?

3 maanden kan wel hoor en ik heb ze een mailtje een paar weken van te voren gestuurd. Je bent daar eigenlijk altijd wel welkom, omdat ze graag nieuwe mensen hebben!