Reizen op saldo (met een kortingskaart)

Hallo allemaal!

Ik had even een paar vraagjes over treinreizen op Saldo (met een kortingskaart).
Ik heb namelijk een kortingskaart waarmee je dus ook op saldo kan reizen. Nu heb ik wel eens gehoord dat het goedkoper is om op saldo te reizen dan een kaartje te kopen. Is dit zo? En hoeveel minder is het dan? Want ik moet namelijk om het weekend met de trein voor 8 euro. Dus op vrijdag neem ik een enkeltje en op zondag ook. Ook met de bus, ik heb wel gehoord dat het voor 4 strippen met de bus, op saldo maar 1,42 kost. Dus dat is dan goedkoper dan een strippenkaart of een dagkaartje. Verschilt dit ook per regio?

x.

Met de trein is 't bij mij wel altijd 't zelfde. Bij de bus kan je soms wel is voordeliger zijn met 't een strippenkaart maar ook met reizen op saldo.

Treinreizen met de OV-chipkaart is in de meeste gevallen niet duurder dan reizen met een papieren kaartje. Vaak zelfs goedkoper.

Voor de trein kan je het gewoon zien als je je reis even intypt op ns.nl (:
En bij de bus is het inderdaad meestal goedkoper, maar volgens mij verschilt het wel welk traject precies. Gewoon een keer uitproberen dus!

Oke! Dankjewel!
Nog één laatste vraagje dan:
Als je vergeet uit te checken in de trein/bus wat gebeurt er dan?
Bij de trein kun je makkelijk nog even terug lopen, maar met de bus kan dit niet…

Als je incheckt wordt er een bepaald bedrag afgeschreven, en als je uitcheckt wordt het resterende bedrag terug gestort. Als je niet uitcheckt, blijft het hele bedrag dus weg. Vaak kun je wel via internet een formulier invullen dat je bent vergeten uit te checken en krijg je je geld wel terug.

Succes!

Dat klopt niet. NS heeft de prijzen gelijk getrokken, dus met een OV-chipkaart reizen is net zo duur als met een papieren kaartje reizen. Behalve als je het kaartje bij het loket haalt; dan betaal je 50 cent servicekosten extra.