reizen op andermans ov

Hai guys
Please haat me niet om dit topic haha
Maar ik had een vraag.
Ik heb geen studentenov en normaal koop ik dus gewoon kaartjes, maar ik ben blut als wat en moet vanavond naar een concert. Nu opperde een vriendinnetje om haar ovkaart te lenen (studentenov). Dus dat ga ik nu waarschijnlijk doen. Ze controleren geloof ik zelden die foto. Meestal scannen ze hem alleen vlug.
Twee vraagjes aan jullie:
Denken jullie dat ik er mee weg kom?
En vinden jullie het kunnen of een big crime? ^^

XXX laatjes

hmm lijk je er een beetje op (de foto)?
Soms kijken ze daar wel naar.

Hm ik vind het wel kunnen, en an sich denk ik wel dat je ermee wegkomt. Tenzij je vriendin er totaaaal anders uitziet dan jij. Maar meestal kijken ze inderdaad niet naar foto.

Ik zou het persoonlijk niet doen…
Ik heb me al een keer in de trein moeten legitimeren omdat ze twijfelden… Terwijl dat nota bene mijn eigen ov was.

Ik zou de gok niet wagen… Als je gecontroleerd wordt door een oplettende conducteur wordt het een duur reisje.

Bij onze uni leent iedereen continu van elkaar… Maar ik durf het toch niet goed, wat nou als ze het niet vertrouwen en vragen om je ID :’) Dan ben je best wel screwed. Ik vraag me ook vooral af wat er dan gebeurt met degene van wie het OV is, is die dan ook ‘strafbaar’?

Ik heb dit al meerdere keren gedaan, ze controleren inderdaad zelden de foto. Toch vind ik het zelf wel een fijn idee als ik in ieder geval een beetje op de foto lijk. Voor als ik word gecontroleerd. Maar het vriendje van mn zusje is ook een keer met mijn ov op pad geweest en heeft daar helemaal geen problemen mee gehad haha.

Echt?
Bij mij kijken ze nooit naar de foto, ze pakken hem aan en scannen hem en geven hem gelijk weer terug.

Haha ik heb vroeger wel eens met die van m’n broer gereisd. Maar dat was met de bus dus dan hoeft de chauffeur m niet eens te zien. In de trein kijken ze er wel naar, maar foto’s op de ov kaart zijn meestal niet eens heel duidelijk, dus stel jij lijkt wel wat op je vriendin dan kan je het denk ik best doen.

Maarja wie weet willen ze ineens je id-kaart zien ofzo :stuck_out_tongue: je weet maar nooit

hahaha
niemand kijkt naar je ov
gewoon inchecken jo :’)

thanksss!!

Ik ben wel een beetje angstig nog, maar denk dat ik de gok gewoon maar waarg=)

Heb het ook wel eens gedaan >:grinning:

Oooooh boefje :smirk:

Ja echt, ik schaamde me dood :’)

Ik denk dat je er wel mee wegkomt.

Kom je vast wel mee weg, volgens mij kijken ze niet zo goed naar de foto meestal en misschien dat je helemaal niet gecontroleerd word. Ik weet niet hoe ver je moet reizen, maar ik moet altijd bijna drie kwartier in de trein zitten naar school en wordt echt zelden gecontroleerd!

Niet geschoten is altijd mis
Zijn er genoeg die het doen denk ik

Bij mij kijken ze echt nooit naar die foto
Maar ik zou 't niet durven :stuck_out_tongue:

En al gelukt?

ik leen mijn ov ook wel eens uit. soms aan mn broertjes en soms aan de vriendin van mn broer(die totaal niet op mij lijkt, zij is van buitenlandse afkomst). Nog nooit problemen mee gehad. Maarja, je hebt inderdaad soms van die kutconducteurs die een slechte dag hebben.

ik krijg trouwens wel eens van mn vrienden te horen dat ik niet op de foto lijk omdat die foto van 5 jaar geleden is. ikzelf vind me nauwelijks veranderd:P