Reizen of hobby?

Ik ben sinds dit jaar gestopt met school. Nu ben ik aardig wat aan het werken. Volgend school jaar ga ik niet meer terug naar school. Het liefst zou ik een beetje gaan reizen. Het probleem is alleen. Ik ben slecht in talen, en zit een beetje met mijn hobby’s. Ik wil nammelijk graag door met toneel of musical. Maar wil ook heel graag een jaar of wat korter er gewoon tussen uit. ( Natuurlijk snap ik ook wel dat ik daar het geld voor met hebben enzo maar goed ik werk nu dus. ) En ga dan in het buitenland werken. Maar… Ik vind het zo zonde om mijn hobby’s op te geven en er helemaal niks meer aan te doen. Maar ik vind het ook zonde om een jaar alleen maar in Nederland te zijn vanwege die hobby’s. Kortom: Ik weet niet wat ik moet. Nu snap ik wel dat ik zo iets zelf moet beslissen. Maar ik vraag jullie mening. En misschien opties? Dus alles is welkom en waar zou jij voor kiezen?

Maak van reizen je hobby: tadadadadadadaaaa!

Haha… Dat zou helemaal mooi zijn. Maar goed zo zit ik geloof ik niet helemaal in elkaar. Wel heb ik denk een beetje dat als ik eenmaal aan reizen begin ik het veel en veel meer wil gaan doen… Ben ik bang.

Er zijn mogelijkheden om naar toneelscholen enzo in het buitenland te gaan met een stage. Moet je maar even google-en voor ‘internships abroad’ en dan zoeken naar iets dat zich bij een school voor ‘performing arts’ plaatsvindt. Het lijkt mij namelijk de perfecte oplossing voor jou =)

Oke bedankt! Dan moet ik alleen nog heel veel bij gaan spijkeren met de talen…

Dat valt wel mee toch, als je bijvoorbeeld besluit om naar Amerika te gaan, hoef je alleen maar je engels een beetje meer te oefenen :wink: Je hoeft toch niet alle andere talen te kennen?

Klopt…

Maar het liefst zou ik naar zuid Afrika gaan… Maar mijn ouders willen liever dat ik eerst gewoon een beetje binnen europa blijf… Dus dan wil ik naar Parijs :slightly_smiling_face: En daar een jaartje gaan zitten… En ik spreek een heeeeeeel klein beetje frans. Maar goed dan trek ik wel bij mijn franse tante voor een maand in zo dat zij mij goed frans kan leren :slightly_smiling_face:

kijk is op www.workaway.com
das vrijwilligerswerk in het buitenland… heb ik ook gedaan vorig jaar! hardstikke leuk en leerzaam en dan krijg je je eten en slaapplek gratis. misschien vind je daar wel iets met vrijwilligerswerk in toneel ofzo?

Dankje! Ik zal de site is een beetje rond speuren…

Je moet je hobby’s ook best in het buitenland uit kunnen oefenen inderdaad (: Zeker als je bijvoorbeeld naar Engeland of Frankrijk gaat, en dan werk je ook meteen aan die taal!

En anders zou ik alsnog gewoon lekker gaan reizen, die hobby’s pak je daarna wel weer op toch (: