Reizen naar Hellendoorn

Hee meiden,

Ik wil volgende week woensdag met 3 andere vriendinnen naar Hellendoorn. We wouden er met de trein heen maar, ik moet dan een paar keer overstappen en daarna ook nog met de bus een stukje. Maar ik mag dit dus niet van mijn moeder. Hoe moet ik haar overhalen?

Met de auto kunnen we ook niet, dan zouden we 100 minuten op de heenweg moeten rijden, er gaan geen ouders mee dus dan zijn zij 200 minuten onderweg om ons te brengen en dan moeten ze zelf ook nog terug rijden en ons later ook weer ophalen. Dan zouden die ouders 400 minuten totaal aan t rijden zijn en dat kan ook niet want ze werken op die dag.

In het kort even:
Hoe moet ik mijn moeder overhalen? En hoe kunnen we er anders heen? Want ik mag dus niet met de trein/bus. Auto wel maar dat kan ook weer niet.

Wat is het bezwaar van je moeder dat je niet met de trein naar Hellendoorn mag? En hou oud zijn jij en je vriendinnen?

Ze vind het onhandig en niet veilig ofzo met dat overstappen. Ik ben 13 en mijn vriendinnen ook.

Even een up, ik heb nog een vraagje:
Kan je ook met de taxi (als ik dit wel mag) naar Hellendoorn?

Op google vind ik daar niet veel over namelijk.

wat stelt je moeder zelf voor? aangezien ze de optie openbaar vervoer zelf afschaft?

Je kunt met de taxi overal heen, maar dat kost belachelijk veel geld.

Met de taxi naar hellendoorn ben je echt 150 euro kwijt ofzo xD

@Milaaxx
Ze zegt dat als ik niet met de auto kan dat het dan ophoudt.

@Phaedra & @BreakinBen
Oh, nou dan is dat ook geen optie

met 2 auto’s en dan dat de ouders in de buurt van Hellendoorn wat leuks gaan doen? dan kunnen ze jullie de heenweg meenemen en de terugweg ook weer.
heb ik ook een keer met 3 vriendinnen gedaan met de TMF awards

Je kunt wel met de trein naar Nijverdal (bij Hellendoorn) maar er zijn in Hellendoorn geen treinen :slightly_smiling_face: Wel met de bus dacht ik, maar ik weet niet waar je woont, maar ik snap het aan de ene kant ook wel. Het is hier niet zo “onveilig” als in grotere steden.

Ik woon zelf in Hellendoorn en ik ga hier rustig midden in de nacht alleen over straat (zo veilig voel ik me hier altijd). Als je naar Hellendoorn wil moet je de trein nemen naar Nijverdal en vanaf het station ga je met de bus naar Hellendoorn. Ik neem aan dat je naar het avonturenpark gaat? Volgens mij moet je dan nog wel een stukje lopen.
Overtuig je moeder er van dat het hier veel veiliger is dan in de stad en je bent met z’n 4en er kan jullie niks overkomen!

Als dit niet lukt, is er dan niet iets voor jullie wat dichterbij is? Ik weet niet waar je woont maar bijvoorbeeld het Dolfinarium, Walibi, Slagharen, Bobbejaanland (in België geloof ik), Moviepark Germany (voor als je dicht bij de grens met Duitsland woont), Amsterdam Dungeon, Drouwenerzand of wat dan ook. Nogmaals, ik weet niet waar je woont maar als dit niet lukt kun je altijd nog kijken voor iets wat dichterbij is zodat je alsnog een leuke dag hebt.