Reizen naar Engeland & ouders overhalen.

Hoi :slightly_smiling_face:

Ik heb samen met 2 vriendinnen het geweldige plan om in de kerstvakantie naar Engeland te gaan! Een van die vriendinnen is 16 en ik en die andere zijn 15. Die van 16 mag van haar ouders en die van 15 weet ik nog niet. En nu ik nog… Ik weet niet zo goed hoe ik het aan mijn ouders moet vragen?
Tips?

En tips over Engeland? Ik denk dat we een nachtje blijven slapen! xxxxx

Ik weet zeker dat ik dat op die leeftijd echt niet zou mogen :").

Maar ik denk dat je het gewoon meteen moet vragen. Niet erom heen draaien, maar gelijk wat je wilt. En kom met 'n goed plan, dat werkt bij mijn ma meestal wel. Als we al weten wat we willen.

Geloof ik mag je op die leeftijd niet alleen vliegen, maar dat weet ik niet zeker.
Succes ermee in ieder geval!

Ik zou het echt niet mogen, zouden m’n ouders te jong vinden. Misschien wel met een organisatie of op kamp ofzo, maar anders niet. Bedenk van te voren wat je precies wilt gaan doen in Engeland, dan is het ook wat duidelijker voor je ouders. Ook al raad ik het je niet aan om op je 15e met je vriendinnetjes het vliegtuig naar Engeland in te stappen.

Misschien kan je beter inderdaad een busreis boeken, dat je met een groep mensen langs alle hotspots in London gaat ofzo? Dan is het al snel een heel ander verhaal.

Waar wil je heen in Engeland? Ik ga met kerst met een vriendin naar Londen… (we zijn beide 17).

Ik vind het best jong, maarja ik weet niet hoe je ze kan overhalen dus kan je niet helpen

Waarom hebben jullie het over busreizen? Je komt met de bus niet de zee over hoor. :wink:

Dubbel.

Op die leeftijd wordt je niet binnengelaten in een hotel daar…weet niet of jullie dat van plan waren? Just sayin’

Ik denk niet dat je zo jong een hotel mag boeken?

En in de kerstvakantie, ben je daar al niet een beetje te laat voor? Volgens mij is er al veel volgeboekt nu (:

Ik snap je enthousiasme helemaal, ik wilde toen ik 15 was ook in de kerstvakantie naar Londen met vrienden (die dan 17/18 waren). Maar het mocht niet van mijn ouders. Nu ik bijna 17 ben, begrijp ik dat heel goed. Het klinkt allemaal heel leuk, maar wacht nog even tot je wat ouder bent :slightly_smiling_face:

En inderdaad je komt de hotels niet in.

je kan met de tunnel of bus op boot
met school gingen we met de bus op de ferry naar engeland

Misschien dat ik een oude zeur ben ofzo hoor, maar ik vind meisjes van 15/16 eigenlijk veeel te jong om zoiets te doen. En inderdaad, je bent ontzettend laat met boeken, waarschijnlijk krijg je nergens meer plek. Bovendien kom je de hotels niet binnen.

Oh, dat wist ik niet.

Wij zijn 2 keer naar Engeland geweest en allebei de keren met Stena Line, een hele fijne boot.

Weer dubbel ftw.

gweoon vragen niet smeken zeg dat je er veel zin in hebt regel alles zelf en helemaal in de puntjes de tijden van vertrek en aan komst dan kunnen je ouders zien hoe volwasse je al bent XD
succes

Dat vind ik ook. Op die leeftijd was ik blij dat ik met een groepje vriendinnen met de trein naar Nijmegen mocht, haha. Wacht nog gewoon een paar jaartjes en begin dan wat vroeger met boeken. Londen loopt niet weg.

Op je vijftiende ben je niet volwassen. Punt uit.
Je wordt door de wereld ook niet als volwassene gezien; hotels kom je met 3 jonge meiden niet in en 's-avonds zou ik ook zeker niet met zo’n groepje Londen (en de metro!) ingaan - en tja, dan blijft er maar een halve dag over.

Ben ik ook een keer mee geweest, inderdaad fijn