Reizen in mn uppie

Hallo Hallo

Eigenlijk zou ik heel erg graag gaan reizen,en tja,waarom niet all by myself?
Alleen weet ik iet helemaal waarheen en hoe ik dit moet regelen en organiseren.

Om te beginnen wil ik nog niet echt ver weg ( gewoon binnen Europa) en niet heel veel rondreizen , maar meer op één plek waar wel genoeg te zien en te doen valt?

Heeft er iemand ervaring/tips?
Hoe regel je je verblijf? ter plaatsen of vooraf.
Wat zijn beetje goedkope maar toch leuke reizen om te maken?
Please let me know :sunglasses:

Kijk op Arke.nl. Kan je goedkoop hotel + vlucht boeken, en volgens mij kan je er ook een transfer bij boeken.
Ik ga rond februari/maart naar Dublin met mijn zus, en we hebben ons al een beetje georiënteerd op arke.nl. Als we nu zouden gaan komt het ongeveer op 400 p.p
Maar dat lukt nu niet dus eerst sparen.

Ik zou je verblijf vooraf regelen. Dan weet je zeker dat je een slaap plaats hebt. Je bent toch een meid alleen en als je met je koffer een hele stad doorloopt ben je een vrij makkelijk doelwit als toerist die helemaal alleen is.
Ik ben net terug uit Italië en ik had gewoon mijn ticket geboekt via KLM. Maar ik verbleef bij mijn pa en was dus niet alleen.

Maar goed, als ik naar Dublin ga ben ik waarschijnlijk die alles regelt van ons 2. Dus ik zou voor hotel en vlucht kijken via een organisatie zoals Arke. Ik heb bijvoorbeeld voor Juli reizen gezien van 7dagen in Dublin, midden in het centrum, goed hotel en vlucht voor 400 pp.
Kan misschien goedkoper in maart.
Ik zou als dat mogelijk is een transfer voor ons erbij boeken. Gaan we meteen naar het Hotel en op de terug weg worden we opgehaald Taxi kan ook maar als ze weten dat je een toerist bent word je misschien opgelicht en rijden ze je door de hele stad.

Heb je een voorkeur voor een land of een regio (oost-Europa, zonnig->Italië, Spanje,…)
Mijn voorkeur zou uitgaan naar een grote stad of hoofdstad. Bijvoorbeeld in Spanje zou ik uitkijken naar Madrid, Barcelona, Valencia… Daar zijn vaak veel hotels, voor ieder wat wils dus. Als je weet waar je heen wilt moet je zeker zorgen dat je weet in welke buurten je niet moet komen. Iedere grote stad heeft zijn lokale ‘gangs’. Niet overal is veilig. Als meisje alleen zijnde moet je voorzichtig zijn.
Grote steden hebben ook het voordeel van veel soorten entertainment, Natuur, cultuur …
Veel succes nog!

Ik reis altijd alleen. Als je specifieke vragen hebt moet je maar een niet sturen.

Ik ga ook alleen dit jaar (ivm met break up relatie)! Ik ga vijf dagen, denk dat als je naar een stad gaat dat ook echt zat is. Ik ga naar Milaan!Ik zit in een hotel vlakbij het centrum en dat zou ik wel doen als ik jou was, een goedkoop hotel zit vaak in een “slechtere” of afgelegen buurt.

^ Een goedkoop hotel in een slechte of afgelegen buurt? Waar haal je dat vandaan dan? Dat hoeft namelijk echt niet zo te zijn.

ik denk ergens wel aan Italie of heel misschien kroatie ofzo. Spanje , frankrijk en duitsland heb ik helemaal niks mee.

Uit ervaring, ik heb het al twee van de drie keer meegemaakt. En trouwens, ik zeg “vaak”, niet altijd en ik zeg ook niet per definitie slechte buurt. Maar ik had wel dat ik daar 's avonds niet over straat kon als ik alleen was geweest. En het is een feit dat het in het centrum vaak duurder is, dus vandaar dat goedkopere vaak buiten het centrum liggen.

Ik zeg gewoon doen. Gewoon zorgen dat je alles goed hebt uitgezocht en uitgestippeld voor je gaat.

Zelf heb ik er ook wel eens over na gedacht om anders maar alleen te gaan reizen, heb hartstikke lieve vrienden maar zie mezelf er niet mee samen ergens heen gaan. Ben alleen bang dat ik het lef gewoon niet heb. In mijn geval kan ik dus beter eens binnen Nederland proberen :stuck_out_tongue:

Ik vind t dus ook best spannen om alleen te doen. Vandaar dat ik beter maar een beetje in de buurt kan beginnen. En gewoon een weekje ofzo :grinning:

Ik zit straks in Lissabon voor €16 per nacht midden in het centrum, geen hostel. Het is maar net hoe je zoekt :wink:

Oh beter! Zeg ook niet dat ze geen goedkope mag :wink: Zei dat ze beter in het centrum kon gaan zitten, wat vaak duurder is, en als dat toevallig goedkoop te vinden is is dat alleen mooi meegenomen! Ik betaal 40 euro per nacht voor vier sterren hotel in centrum Milaan dus is ook niet duur! Maar als ik goedkoper wilde zat ik al wel buiten het centrum…

Ik zou in een hostel verblijven, daar komen veel mensen die alleen reizen en zo ontmoet je snel mensen :slightly_smiling_face:

Ik zeg doen! Ik ga in de zomervakantie ook alleen reizen, 3 weken. Ik ga alleen een auto huren en daarmee richting Frankrijk, etc. Hotels boek ik wel van te voren, en ik zoek ook activiteiten op. Wel zo handig. Auto huren is alleen wel erg duur, maar oke, vliegen zie ik de eerste keer in m’n uppie niet echt zitten omdat ik nog nooit gevlogen heb.

Echt stoer dat je dat durft !! Er zijn ook veel groepsreizen te krijgen bij bijvoorbeeld Dosjer. Dat is een groep met vreemde mensen (wel vaak met gezinnen etc) miss handig voor de eerste keer? Het is wel ietsjes duurder maar alles wordt wel voor je geregeld!

Wow! Ik heb ook voor Lissabon zitten kijken maar ik kwam al gauw bij de 50/60 euro per nacht. Waar overnacht je?

Ik zou sowieso voor een hostel gaan, veel aanspraak en goedkoop.

weet er iemand sites of organisaties ofzo voor alleenreizende mensen, en plaatsen etc?

als het goed is heb ik je een (prive) berichtje gestuurd

Oad heeft als goed is niet zulke dure opties om alleen te gaan (aangezien je snel als je alleen gaat voor twee moet betalen). Ik hoorde dat hun maar een kleine toeslag vragen van een paar tientjes. Dus misschien zit daar wat tussen?

Dit heb ik gehoord van anderen dus weet ik niet zeker hoor!