Reizen buitenland

Hoihoi,
Ik wil volgende zomer na mijn eindexamens super graag een paar maandjes weg! Weet nog niet precies wat, maar wil sowieso naar een land waar ze Engels spreken zodat ik dat een beetje kan opkrikken voor mijn vervolg opleiding. Ik wil het liefst buiten Europa en met een beetje een aangenaam klimaat. Gewoon een beetje werken/zomercursus volgen/reizen Nu mijn vraag:

Heeft er iemand een goeie ideeën? Of iemand met ervaring?
xxx,

Tja, landen waar ze (voldoende) engels spreken zijn er natuurlijk genoeg. Zit je zelf al ergens aan te denken, heb je bepaalde voorkeuren? Wil je beetje in een ‘Westerse wereld’ blijven dan kun je natuurlijk kijken naar bijv. Amerika of Australië. Bij wat minder westerse landen kun je kijken naar Afrikaanse landen waar engels de officiële taal is (Oeganda, Rwanda, Ghana, etc.), of bijv. in India is de officiele taal ook engels.

http://nl.wikipedia.org/w…en_offici%C3%ABle_taal_is
Misschien heb je hier wat aan?

Een van de eilanden in het Caribisch gebied waar Engels de officiële taal is? Bijvoorbeeld de bovenwindse eilanden van de Nederlandse Antillen of de Virgin Islands. Of Guyana in Zuid-Amerika naast Suriname. Of Hawaii! :grinning:

Ik kan je in elk geval vertellen dat Australië een geweldig land is, ik ben er zelf 4 keer geweest. Mij lijkt Canada ook heel leuk.

Ik ben zelf van plan na mijn huidige opleiding om naar Australië te gaan.
Een vriendin van mij is daar ook heen geweest en ze heeft het echt geweldig gehad.
Zelfs al heeft ze op dit moment nog een beetje een vreemd accent eraan overgehouden, haha.

Voor het reizen zou ik naar zuid-oost Azië gaan, daar kom je een heel eind met je Engels maar echt werken zal niet gaan lukken denk ik!