reistijd en naar school gaan.

Ik had even een heel stomme vraag.

laatst hoorde ik van iemand, dat als je maar 1 les uur hebt, en je reistijd is langer dan dat je op school zit. dat je dan niet naar school hoeft. alleen ik weet dus niet of ik dat moet geloven, omdat het nogal stom klinkt. maar morgen heb ik dus alleen les van kwart voor 9 tot half 10 en ben dan uit,woon 3 kwartier van de school af, dus tijd i ongeveer net zo lang=P

alvast bedankt.

Ja dat heb ik op mijn school wel, mijn vorige ook. Dan is het gewoon nutteloos om te gaan, als het een belangrijke les is zou ik wel gaan.

Lijkt me sterk.
Vraag het voor de zekerheid even op school
ik zou me gewoon ziekmelden als ik maar 1 uur had x]

haha ja ziekmelden is altijd optie =P

maar zou kunnen ofzo dat je dan niet hoeft te gaan =P tis engels daar sta ik toch heel erg goed voor.
alleen volgens mij moet je dan wel melden dat je niet komt toch?

als je teveel ziekte uren hebt heb je een probleem en stel jij zit in haarlem op school en je woont in haarlem maar 3 kwartier er vandaan MOET je naar school zou je in ehm… bloemendaal wonen danzou het kunnen dat je niet hoeft… maar ik weet niet welke school jij doet…

Bij ons had je dat wel. Maar volgens mij is het geen officiële regel. Dus voor de zekerheid maar even aan school vragen.

nja zit in duiven op school, en woon in giesbeek :stuck_out_tongue: nogal onbekende plaatsen dus, maar denk dat ik eht dan maar aan school navraag =)

Bij ons was dat wel zo, maar volgens mij alleen in de onderbouw omdat je in de bovenbouw sowieso meer tussenuren hebt en het dus eerder zou hebben : p

Dat was bij mijn vorige school wel zo,
weet niet of het hier is.
lijkt me niet, aangezien bijna iedereen wel lang moet reizen.
éen les duurt namelijk 45 min. en ik reis op de heen weg 50 min. en op de terug weg 1 uur & 16 min.

Was bij ons op school een leerlingen regel, altijd gedacht dat het waar was, maar het was dus bedacht door de leerlingen en geen echte regel…

Er wordt zoveel gezegd in de wereld.
Op elke school zal daar een regel voor gelden, dus je moet nagaan in je schoolregelement wat de juiste regel is.

Ik zit op 't HBO en heb 80% aanwezigheidsplicht bij veel vakken.
Mijn reistijd is een uur, dus soms ben ik net zo lang onderweg, dan dat ik in de les zit.

Het is voor je eigen bestwil denk ik altijd maar, zo is er voor alles een rede op lessen te skippen.
Achteraf ben je zelf er 't minst blij mee.

als je op het voortgezet zit; niet gaan
Zit je op mbo/hbo/wo dan wel gaan.