Reisleiding sollicitatie

Hoihoi!
Ik heb binnenkort een selectiedag voor de baan reisleiding en ik vraag me af hoe zo’n dag verloopt…
Ook wat ze gaan vragen in het persoonlijk gesprek en hoe de groepsopdracht gaat…

Wie o wie kan mij helpen? :slightly_smiling_face:

up

Het ligt eraan waar je dit gaat doen.
Ik heb zelf twee opleidings/sollicitatie weekenden gehad (bij verschillende organisaties), waarin je twee dagen lang moet doen alsof je al reisleider bent en een gedeelte van het programma organiseren en leiden voor een groep kinderen die langskomen. Zwaar, maar onwijs leuk. Tip: Het gaat misschien niet in een keer goed, maar vraag wat je beter kunt doen en blijf vooral héél enthousiast.
Vragen die je kunt verwachten: Vertel iets over jezelf, opleiding, waar heb je nog meer gewerkt (of werk je nu nog), heb je ervaring met kinderen? heb je ervaring met het begeleiden van grote groepen? Waarom wil je hier werken? Als probleem X of Y zich voordoet, hoe zou je het oplossen? Hoe zie je jezelf voor een groep staan? Hoe zie je jezelf samenwerken met andere reisleiders…

Ik heb dit pas geleden gedaan

bij ons was het zo dat je een korte presentatie over je zelf deed
hierna kreeg je een casus, met een ‘probleem’
ik had bijvoorbeeld er is ingebroken bij de gasten wat ga je doen.
ze kijken hierbij eigenlijk alleen naar hoe je reageert, en ze gaan er niet vanuit dat je het exacte juiste antwoord al weet.

Hierna krijg je een grotere casus met een groepje, ik had hierbij de kickoff van de week en zorgen dat de gasten enthousiast worden.

het persoonlijke gesprek is gewoon een sollicitatie gesprek eigenlijk. waar ben je goed in waar minder in, blablabla en week later hoorde ik dat ik was aangenomen.