Reis naar Engeland

Hoi!

Een vriendin en ik gaan volgende week vrijdag naar Engeland. We gaan naar Cambridge. Maar wij zijn nog nooit samen naar het buitenland geweest. Nu weten wij niet goed hoe we Engeland qua kosten moeten inschatten! Weet iemand bijvoorbeeld voor hoeveel je een redelijk ontbijt/lunch en avondmaaltijd kan krijgen? (wel een beetje budgetvriendelijk :wink:)

Ik hoop dat jullie hiermee kunnen helpen! Danku zeer in ieder geval.

Macdonalds! Is volgens mij 3 pond voor een voordeelmenu. haha :stuck_out_tongue:
Nee ligt er echt aan hoe gezond je wilt eten, je hebt ook van die sandwich-zaakjes daar zo’n go & eat (zo heet 't niet, maar iets in die stijl) en daar zit je ook rond de 3 pond voor 1 maaltijd. (das dus ong. 5 euro)

het ietsies duurder maar niet zoveel hoor =), en het eten is daar vies
:sunglasses:
je moet dan echt naar de subway of iets dergelijks maar dat is jammer genoeg wat duur.
:S

Subway is juist heel goedkoop!
En lekker (:

ik ben in cambridge geweeeest (:

maar. engeland is over het algemeen iets duurder dan nederland.
hoe lang ga je & waar slaap je?
in jeugdhotels kun je soms ook alleen eten, heel goedkoop en niet (heel xd) vies!
en bij de mcdonalds kun je goedkoop ontbijten.

succes :slightly_smiling_face:

O Cambridge vond ik echt ge-wel-dig, ah ik hou van Engeland :’).
Engeland is inderdaad wat duurder, maar ik kan je niet echt prijzen geven… heel veel plezier! je hebt een paar hele leuke boetiekjes in Cambridge, daar moet je gaan kijken!

Engeland is geweldig <3
Het is wat duurder dan Nederland, sowieso omdat de pond meer waard is dan de euro. Over het algemeen kan je in pub’s lekker eten, voor niet al te veel geld. (The Eagle is een erg fijne pub) Het voordeel van pubs in engeland is dat het jong en oud er komt, en ook meisjes alleen. In NL is een pub meer iets voor vieze oude mannetjes :wink: Dus ze kijken niet raar op.
Let wel dat je vaak aan de bar moet bestellen als je wat wilt hebben, zowel drank als voedsel, ze komen niet naar je tafel toe :wink:
Verder zitten er broodjeszaken zoals Greggs waar je voor niet al te veel geld lekkere broodjes kunt halen. En op Dinsdag is er geloof ik markt, dat is sowieso vrij cheapie.
In de binnenstad van Cambridge zit maar één macdonalds, en hij zit vrij verdekt opgesteld dus het is goed zoeken.

Veel plezieeer!

voor het ontbijt: neem wat jam ofzo mee van thuis en een mes en je koopt in de supermarkt/bakker lekker verse broodjes. Stukken goedkoper dan op straat! Zo deed ik dat in italie als er geen ontbijt in het hotel (we reisden rond, elke keer ander hotel) was.

Als je een klein ontbijtzaakje vind, daar meot je gewoon heen, het is heel lekker, en ze hebben hele uitgebreiden ontbijten (English Breakfast) het is misschien 2 pond duurder of whatever, maar je hebt wel lekker/goed eten… Kijk anders even op google, daar staan ook altijd wel dingen op

volgens mij is de pond nu wel gunstig, was die in ieder geval een paar weken geleden nog wel, maar weet niet hoelang dat blijft. Maar verder valt het wel mee, beetje het zelfde als Nl.

een pond is ongeveer 1.20 euro

engeland is best goedkoop, maar de prijzen van mcdonalds enzo zullen wel het zelfde blijven.

90 pond is 108.05 xD
Ben ze vanmiddag op wezen halen bij de Rabobank. Ik vertrek maandag met school :slightly_smiling_face:

Avondeten was ik altijd lekker goedkoop mee (bak sla want 1 pond).
Maar een vriendin van mij was toen bijv, 7 pond kwijt

Lekker broodje; 2 pond 35
's ochtends: hadden wij gratis (hostel).

Hehe, volgende week met profielreis gaan er 2 klassen van m’n school daar ook heen :stuck_out_tongue:

Dank jullie wel voor deze reacties!! Ik slaap op de universiteit, de vriendin waarmee ik reis, haar vriend zit daar :wink: Lekker handig!! Dus dat is al lekker goedkoop. Maar bedankt voor alle tips! Hier heb ik echt wat aan!