Reis naar Amerika, waar?

Hoi allemaal!

Ik zal maar meteen zeggen dat als dit topic verkeerd geplaatst is (of als er al een dergelijk topic bestaat) het mag worden verplaatst of verwijderd.

Na de examens dit jaar (eind mei) zou ik heel graag naar Amerika willen voor een lange week. En dan wil ik graag naar een grote stad: LA, San Francisco, NYC, noem het maar op! Alles lijkt me fantastisch. Het grote probleem: de reis naar Amerika is al zó duur, dat ik voor een verblijf van een week in een dure stad niet veel geld overhoud. Ik heb bijvoorbeeld gehoord dat het geld in NYC je portemonnee zo ongeveer uit vliegt.

Daarom zou ik graag jullie suggesties/verhalen horen! Wat is een stad waar het leven niet heel duur is? Welke stad in Amerika heb jij bezocht en beviel je goed? Ik weet zeker dat jullie het standaard ‘LA, NYC, Miami’ rijtje dat ik in mijn hoofd heb kunnen aanvullen met ideeën waar ik zelf niet direct op zou komen!

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen :slightly_smiling_face:

Ik zou een week echt te kort vinden voor alleen de prijs van het vliegticket al.

Het is zo duur als je het zelf wilt maken hoor. Een ticket naar NY hoeft niet zo heel duur te zijn, het ligt aan de periode wanneer je gaat. Accommodatie hoeft ook niet heel duur te zijn, maar dan moet je gewoon iets verder van het centrum af zitten (en kies voor een hostel oid ipv een hotel). Ik zat in Harlem en was gewoon een normaal bedrag kwijt en zat binnen een paar minuten midden in Manhattan. Ook in andere steden heb je zoveel dingen die geen of weinig geld kosten, je moet er misschien alleen wat meer moeite voor doen. Kortom, ik was voor 10 dagen NY niet veel meer kwijt dan 10 dagen rondreizen door Italië (op vervoer na uiteraard).

Gewoon goed blijven zoeken naar tickets en goedkope hostels zoeken.
Een week is écht te kort, daar ga je spijt van hebben!
Ik ben zelf in LA & San Fransisco geweest.

Zoals @Traveler al zegt, het hoeft echt niet duur te zijn! In buitenwijken zitten scheelt al heel erg, en met het OV daar kun je echt overal komen! En ik zou inderdaad even kijken of het vliegticket je voor 1 week waard is! Succes!

Ik ben behoorlijk vaak in de Verenigde Staten geweest en woon er nu ook voor vier maanden.

Ik vond New York behoorlijk leuk zelf, LA iets minder, en Miami vond ik persoonlijk niks, maar als ik jou was zou ik gaan naar het noordoosten. Boston bijvoorbeeld is prachtig! Chicago vind ik ook erg tof, evenals Philadelphia. Als je per se naar een grote stad wil zou ik of daar heen of naar New York.

Sowieso naar San Francisco gaan!! Is by far mijn favoriete stad. Heerlijke sfeer, geweldig centrum qua winkels en architectuur en hele unieke plekjes. Tuurlijk hebben steden zoals NY dat ook, maar dit is gewoon mijn favo stad in Amerika. :slightly_smiling_face:

(ik ga er heen verhuizen na mijn havo!)