Reis met ex

Hallo allemaal!

Ik zou met mijn toenmalige vriend en zijn familie een hele lange vette reis gaan maken naar een heel ver land.
Toen ging het uit, en moesten we de reis in april annuleren (ze gaan in juli maar anders zou ik heel veel moeten betalen als ik het op het laatste moment zou afzeggen).

Nu komt het heel erg waarschijnlijk weer goed tussen mij en mijn ex. (Ik wil nog niet te vroeg juichen, maar alles wijst erop.)

Ik kan alleen niet meer mee op die reis… en dat is natuurlijk kut… maar het aller belangrijkste vindt ik dat ik hem straks terug heb.

Toch: Hoe zorg ik dat k niet jaloers wordt en het niet tussen ons in komt te staan? Hij gaat natuurlijk wel, en zal dan ook terug komen met foto’s en verhalen etc. Ik ben bang dat ik jaloers wordt en dat we dan weer ruzie krijgen.

Probeer het hem gewoon te gunnen.

Maar is het lullig als ik dan zou zeggen dat ik liever niet de foto’s wil zien en de verhalen wil horen? Want dat zou het voor mij natuurlijk wel makkelijker maken, ook al is dat misschien heel vervelend voor hem. (Ik denk trouwens wel dat hij het zou begrijpen hoor, zo is hij wel… maar hij zou het denk ik wel heel jammer vinden.)

Wie z’n kont brand, moet op de blaren zitten.
Het is flut, maar gun hem die reis zonder jou. Jullie hebben een break gehad en die was er niets voor niets. Ga werken als hij op reis is of zelf op vakantie als dat mag.
Kortom, vermaken, vermaken, vermaken!

Probeer de situatie om te draaien.
Jou familie, jij en je ex zouden samen op vakantie gaan naar een land hier heel erg ver vandaan. Het gaat uit tussen jou en je ex, maar jij wil nog wel graag met je familie mee op vakantie.
Nu gaat het wat beter tussen jou en je ex, dus hij baalt dat hij niet meer mee kan op vakantie en wil liever niet jou avonturen aanhoren en de foto’s zien terwijl jij zo’n geweldige reis hebt gehad en het graag met hem wilt delen. Zou je dan niet teleurgesteld zijn?

Ik snap je wel hoor, het is natuurlijk niet leuk om te horen hoe geweldig hij het heeft gehad terwijl jij ook mee had gekunt. Maar je moet je erover heen zetten, je kunt het niet maken om te zeggen dat je de verhalen niet wilt horen en de foto’s niet wilt zien. Het is tussen jullie uit gegaan en daar waren jullie beide bij, daar kun je hem de ‘‘schuld’’ niet van geven.

Ik snap niet waarom je het zo’n probleem vind, tbh. Natuurlijk is het kut dat jij nu niet meer meegaat, maar het is toch super vet voor hem?

Nou ik weet dat het heel kinderachtig klinkt… maar dat het uit is gegaan is wel ‘zijn schuld’. Natuurlijk spelen er dan dingen mee en dat soort dingen, en ik heb hem ook allang vergeven… maar hierdoor heb ik wel zoiets van: wat zonde.

Maar verder hebben jullie wel gelijk hoor, ik laat dit topic gewoon staan tot dat die reis over is en dan ga ik er als ik me er kut over voel naar kijken. :slightly_smiling_face:

je kunt altijd nog zo’n reis maken, wees gewoon blij dat jullie weer bij elkaar (soort van?) zijn en maak daar geen probleem van. Je kan altijd nog met hem op reis.