Reis maken, maar hoe/wat/waar?

He meiden!
Ik wil graag met mijn vriend en reis maken.
Ik zou dolgraag naar Australie willen daar in een bus met bed erin rondtoeren van camping naar camping.
Ik wil namelijk wel een douche enzo.
We willen niet backpakken en ook eigenlijk niet heel erg primitief.
Me vriendje wil wel, maar wil niet 20 uur vliegen dus het word dus niet Australie jammer genoeg…
Dus mijn vraag aan jullie, hebben jullie wel eens z’n reis gemaakt?
Waarheen/waarin/hoelang en wat kan je echt aanbevelen of echt afraden?
Ik zou echt graag tips willen voordat ik er aan begin!

Bedankt alvast!

Je kan ook hier in Nederland beginnen en door Europe touren, dat is ook vet, anders naar Amerika dat is minder lang reizen ik geloof dat ik 8 a 10 uur in het vliegtuig heb gezeten naar New York.

Om in een camper [bus met bed?] te rijden heb je volgens mij een speciaal rijbewijs nodig… Dus ik denk niet dat dat gaat lukken.

Warschau prachtig gewoon! Als je wil kan ik je hotel/ticket/stad/bezienswaardigheden/alles zo’n beetje zeggen.

^ Dat zou je toch kunnen halen…?

canada?

Engeland? Ierland? Wales? Schotland?

Je hebt daar toch geen appart rijbewijs voor nodig? Kijk naar de Volkswagen bus lijkt me niet dat je daar een appart rijbewijs voor nodig hebt.
http://awesomecarauctions.com/uploaded_images/1967%20volkswagen%20bus%20vanagon-714556.jpg
. Zit wel een bed in. Kan natuurlijk zijn dat als je een grotere bus hebt je er dan wel eentje nodig hebt.

In Nederland beginnen is ook wel leuk.Ik weet het niet echt.

nee daar heb je geen apart rijbewijs voor nodig. tenminste in de busjes die ik bedoel. camper weet ik eigenlijk niet zeker…
justone: ben benieuwd! Was nog niet in mijn hoofd opgekomen!
bedankt girls, heeft niemand verder dit zelf gedaan?

Je hebt ook in campers geen apart rijbewijs nodig. Alleen voor Canada moet je een speciaal rijbewijs aanvragen hier in Nederland.

Verder is Azie een perfecte plek om rond te reizen. Naast dat Azie minder ver weg ligt dan Australie is het daar ook diverser aan culturen. Als jullie het luxe willen en geld niet heel erg een rol speelt; kijk dan eens op kilroytravel.nl … hier vind je ATW (around the world) tickets en tips/ideeen.

Veel plezier!

Amerika kan ook ?
Lijkt me echt super leuk om daar een rondreis te maken!

Canada is een mooi land, ik ben er nu :wink:

Er zijn hier veeeeeeeeeeul campers te huur haha!

Mijn beste vriendin heeft deze vakantie een road trip gemaakt door Amerika met haar familie en zij moesten wel degelijk iemand hebben die de camper kon besturen omdat je een apart rijbewijs nodig had.

Ahhw, zo schattig:
http://www.happylittlecamper.nl/cms/
Maar daarvoor moet de bestuurder dus minstens 25 jaar oud zijn en minstens 3 jaar in het bezit van een rijbewijs B zijn.
Dus zal het per land misschien verschillen?

Ah, 1 van mijn goeie vriendinnen is ook door Amerika geweest afgelopen jaar. 21 jaar en absoluut geen ander rijbewijs nodig. Was een camper voor 8 personen, weet niet of die van jouw beste vriendin groter was? Een camper voor 2 personen kan sowieso dus makkelijk.