In principe zijn jongens niet toegestaan op het Girlscene forum. Dit is nogal een “hot issue”; maar Girlscene heet niet voor niets “Girl”-scene. Meelezen op het forum is prima (zij kunnen immers ook lid worden van een andere scene, bijvoorbeeld Partyscene, en perongeluk op Girlscene terechtkomen). Maar daadwerkelijk meepraten en topics openen is niet de bedoeling. De reden hiervoor is dat meiden op het Girlscene forum komen om met andere meiden (in vertrouwen en persoonlijk) te praten en niet verwachten dat er jongens meedoen. Daarnaast: wat heeft een jongen te zoeken op een meidensite?!
Zoals je kunt zien kiest Girlscene hier haar woorden heel zorgvuldig. Ze hebben het over dat jongens eigenlijk niet welkom zijn maar wel kunnen komen. Dat kan je zien aan het woord ‘Principe’. Dit doet Girlscene omdat ze geen jongens mogen discrimineren. Wat echter wel discriminatie is, is mijn waarschuwing:
Jongens zijn niet toegestaan op Girlscene. Girlscene is een site voor meiden, niet voor jongens. Ook doen we hier op Girlscene niet aan dingen als cammen. Als je nog meer topics aanmaakt of reacties post zien we genoodzaakt je te verbannen.
Kortom, ik krijg een ban als ik een topic aanmaak of een reactie post, puur om het feit dat ik een jongen ben. Stel dat ik rijk was zou ik nu Girlscene/de desbetreffende moderator kunnen aanklagen voor discriminatie, maarja.