Regels in een relatie

Wij hebben volgens mij geen regels, geen “afgesproken” dingen iig. Wel de ongeschreven regels:

• Eerlijk zijn
  • Niet vreemdgaan
    Maar als je die regels niet hebt, heb je ook geen relatie. Dus dat lijkt me nogal logisch.

Wij hebben geen regels :]

NEVER MIND AL DIE REGELS.
Ik hou het ook op vertrouwen <3

Dat ik dat vergat D:

Nou er zijn inderdaad geen regels, alleen vertrouwen.
Maar hij moet wel weten dat mijn vriendinnen altijd voor hem gaan, en dat hij geen afspraak moet vergeten met mij omdat ie dan een probleem heeft.
Dit laatste klinkt logisch, maar dat was voor mijn ex dus niet zo,
en toen heb ik het ook maar gewoon uitgemaakt =)
ik bedoel, een afspraak met je eigen vriendin vergeten, dat gaat echt te ver!

Elkaar veel vrijheid geven.
Heel belangrijk bij ons.

• Niet vreemdgaan
  • Niet roken (maar dat is ook omdat het slecht voor me is, met m’n astma)
    Oh, en geen korte rokjes met hoge hakken in het openbaar haha xD

regel 1; ik heb altijd gelijk
:grinning_face_with_smiling_eyes:

Dat geldt toch niet per se in een relatie,
bij mij geldt het gewoon altijd haha! xD

Bij ons zijn het niet echt regels maar meer zo van: ik heb liever dat…
Bijvoorbeeld dat als er een vriend ofzo is dat hij dat even zegt, dan ga ik niet hele verhalen ga vertellen aan de telefoon ofzo of hem huilend op ga bellen omdat dat ook niet leuk is voor die vriend.
En ik heb liever niet dat hij met bepaalde mensen omgaat natuurlijk, zoals zijn exen. Omdat het gewoon vervelende kinderen zijn, als ze ok waren was het geen probleem. Opzich vind ik het ook geen probleem als hij met meisjes omgaat het ligt er gewoon aan wie. Maar dat heeft hij ook bij mij.
Hmm, opzich ook wel op tijd zijn. Als hij de bus mist en het duurt nog best lang, zoals langer dan een kwartier heb ik liever dat hij even smst ofzo dat ik niet zit te wachten natuurlijk. En dat we niet bij ruzie’s allemaal dingen uit het verleden erbij gaan halen.

Ik heb altijd gelijk!
Heb ik geen gelijk dan treed regel 1 in werking! :hammer:

Regels? Nouja, ik vond het altijd wel fijn als mn vriend even liet weten waar hij uit hangt. Verder is het voornamelijk vertrouwen :slightly_smiling_face:

hahha ik zat net te denken: natuurlijk heb je geen regels
maar dat klopt bij mij wel :grin: hoewel het ook geen regel is…
sommige dingen zijn gewoon feiten, zoals:
als je verliefd bent, heb je niet de behoefte om met anderen aan te pappen (vreemdgaan dus)
ik heb sowieso altijd gelijk, dat vertel ik 'm ook regelmatig :stuck_out_tongue: (‘zeg maar niets, ik heb toch wel gelijk’, ‘ik heb altijd gelijk’, ‘je moet ook naar mij luisteren, ik heb gewoon gelijk’)
verder rookt hij wel, terwijl ik er niet van houd, maar ik kan er nu best wel goed tegen (een tijd geleden had ik eventjes een vriend (was niet heel serieus) maar ik kon er niet tegen als hij rookte)
en hij is best snel jaloers, terwijl ik nogal van het flirten en met random jongens dansen ben :stuck_out_tongue: maarja…

hij heeft volgens mij wel meer behoefte aan ‘regels’, terwijl ik dingen gewoon logisch vind… hij heeft ook meer behoefte aan bevestiging (dat’k 'm leuk vind enzo) terwijl ik dat helemaal niet heb

wij hebben niet echt regels alleen sommige dingen hebben we moeten opgeven.

• hij mag niet mer blowen en niet zo veel drinken als normaal
  • ik mag niet met andere jongens dansen, dat heeft hij niet zo gezegd tegen mij maar we hadden het er over en hij vond dat bijna het zelfde als vreemd gaan. dus die hint kwam wel over.
    maar voor de rest laten we elkaar gewoon vrij en we gaan gewoon alleen uit, maar laten dan wel weten hoe het is enzo. maar dat komt,omdat hij een x is vreemd gegaan en mijn vertrouwen in hem dus nooit meer 100% is.

Dit dacht ik ook ja:P
Maar ik bedenk me nu dat we één regel hebben:
niet met andere mensen patience spelen op msn, dan klopt onze score niet meer:P

Ik vind ‘regels’ bij een relatie zo raar klinken eigenlijk :’)

Ik en mijn vriend vertrouwen elkaar volledig dus regels spreken voorzich. Ik mag alles doen wat ik wil als ik maar niet vreemdga. En dat doe ik ook niet dus ik voel me niet vastgehouden zeg maar.

Hebben we niet.
Zelfs ‘niet vreemdgaan’ niet.
De enige regel is dat we alles aan elkaar vertellen.

(Voor heel veel mensen zal het niet zo werken maar wij hebben zoiets van als je jong bent en je hebt de behoefte om het met iemand anders te doen moet je dat maar doen. Vooral omdat wij ook wel zoiets hebben van oke wij zijn over een paar jaar nog steeds samen. Geen van ons beiden heeft het nog daadwerkelijk gedaan trouwens. Flirten wel en hij zoenen 1x maar toen was hij dronken, niet dat dat een excuus is. Het is niet dat we niet boos op elkaar worden als de ander vreemd gaat maar we hebben er wel begrip voor en we maken het er niet om uit.)

mijn vriend gaat voor 2-3 maanden naar het buitenland, helemala naar argentinie zelfs
wat vinden jullie van “regels” in een ander continent?
vinden jullie dat het dan anders is als je met anderen zoent of zo?