Regels in een relatie

Jullie weten allemaal dat in een relatie regels zijn zoals;
-niet vreemdgaan duah
-en niet te close met andere jongens/meisjes
-soms mag je zelfs niet meer uitgaan met of zonder hem
-niet meer drinken,roken en andere dingen enz…

Mijn vraag is; wat voor regels gelden in jullie relaties,
Van welke word je gek en van welke ben je blij dat die bestaan??
Alvast bedankt :slightly_smiling_face:
(A gurl who gets tired of the rules)

whaahhaah ik vind alles wel goed hoor ma meestal is het by gwoon en denk ik nie by na het is een regel

ik word er echt gek van als mijn vriend te laat is als ik met hem heb afgesproken, en helemaaal als we echt iets moeten doen, bv naar een verjaardag… Dus ik heb een regel ingesteld dat hij op tijd moet komen, hij houdt zich er alleen niet aan…
Verder hebben we totaal geen regels, we gaan lekker apart met eigen vrienden uit en op vakantie enzo! Ja ok, niet vreemdgaan, maar dat lijkt me vrij logisch…

Wij hebben geen afspraken!
We mogen gewoon zonder elkaar uitgaan.
Maar we hebben we dingen laten gaan voor elkaar.
Bijvoorbeeld dat hij niet meer blowed.
En natuurlijk mag hij zonder mij uit. maar dat betekend niet dat ik het leuk vind.
en eigenlijk gaan we ook aaaaltijd samen !

Volgens mij zijn wij ook erg regelloos.
Niet vreemdgaan natuurlijk, maar dat is zwaar logish. Voor de rest heeft hij niet graag dat ik te close met bepaalde jongen ben, en ik moet maar raden welke jongens dat zijn… HAHA maar goed, dat heb ik zelf ook wel… dus dat vind ik helemaal niet erg en daar heb ik ook wel begrip voor.
En que uitgaan; No problemo als ie zonder mij gaat of als ik zonder hem ga, maar uitgaan vind ik juist VEEEEEL leuker met hem erbij!

Ik vind dat “niet vreemdgaan” geen regel. Het is logisch dat je niet met andere meisjes/jongens zit aan te pappen terwijl je een relatie hebt.
Blijf dan gewoon single of wordt polygaam.

Mijn vriend en ik vertrouwen elkaar daarin ook gewoon.
Ik leg hem verder ook niks op.

Niet vreemdgaan is logisch vind ik. Verder vind ik geen regels nodig in een relatie.

sommige dingen zijn gewoon automatisch.
niet vreemdgaan, dat is toch logisch?
als je dat doet is je relatie gewoon niks waard.
wij hebbengeen regels ofzo…
het gaat allemaal van zelf,
we doen dingen alleen met onze eigen vrienden…
maar meestal gaan we sowieso samen uit met vrienden erbij of iets anders leuks samen.
hij is gelukkig niet zo dat ie ieder weekend alleen weg wilt.
Maar ik denk dat ik er niet veel moeite bij zou hebben, ik vertrouw 'm volkomen!

nou ik heb er eigenlijk nooit met hem over ‘regels’ gehad!
het gaat gewoon zoals het gaat!
als jij vreemdgaat en daar niet bij nadenkt,
dan is dat je eigen stomme fout… iets waar je op dat moment voor kiest.
ik wil dat niet goed praten maar ik bedoel,
regels zijn niet nodig…
je moet zelf aanvoelen wat goed en wat slecht is
als je echt een goede relatie heb,
vertrouw je elkaar door&door
en heb je die regels niet.

wat een Oprah-verhaal! xD

in een relatie heb je geen regels nodig,

enigste wat je nodigt het is, vertrouwen

Precies de gouden woorden vertrouwen en vrijheid :wink:

wij hebben inderdaad ook niet echt regels ofzo, als je een relatie met elkaar aan gaat lijkt het me duidelijk dat je niet vreemdgaat? en voor de rest moet ik toch lekker zelf met vriendinnen uit kunnen gan? en hij gewoon met vrienden heb gewoon mn eigen leven hoor en flirten mag ook wel hoor alleen niet aanraken maar dat is logisch

ik weet niet echt of het een regel is,
maar bij ons is het zo dat hij steeds een bericht moet sturen als hij alleen weggaat dat hij is aangekomen en als hij thuis is (ben redelijk ongerust)
en in de week als hij gaat slapen of als ik ga slapen sturen wij ook steeds iets, maar dat doet iedereen wel :slightly_smiling_face: maar ik heb een slecht humeur als hij is niets stuurt wegens in slaap vallen

hmmm mijn relatie leeft niet erg voor regels… natuurlijk wel; niet vreemdgaan enz…
wij hebben wel algemene regels, omdat wij samenwonen, denk aan financieel en dergelijk. Maar niet alleen uitgaan? sorry maar dat moet gewoon kunnen in een relatie, zoiets heet vertrouwen in elkaar hebben, en wij doen dat ook regelmatig ik heb naast mijn relatie met de liefste man die er is, ook nog een eigen leven, met vriendinnen e.d.

zeg dan dat ie op een andere tijd moet komen (eerder) kan ie ook nie te laat komen

• Elkaar tevreden houden. Direct of indirect.

In mn vorige relatie had ik echt best veel regels

in deze eigenlijk geen,
doe gewoon zoals je wilt dat die ander ook tegen jou doet. lekker simpel

Er is in mijn relatie één (zinloze) regel: geen drugs.
(Meneer blowt wel eens, maar gaat zitten janken als ik eens wat wil uitproberen.)
Voor de rest heeft hij liever niet dat ik vreemdga, en dan geld dan ook voor mij, maar dat is geen regel.

In mijn vorige relatie hadden we niet zozeer regels, maar voelden we vanzelf aan wat we wel en niet fijn vonden.