Regelmatig eenzaam en nutteloos voelen

De titel zegt het al: ik voel me de afgelopen tijd een beetje nutteloos en ben vaker eenzaam.

Vooral nu in de vakantie merk ik het meer. Ik doe niet veel, zit veel gewoon op de bank en spreek alleen zo’n 3 keer in de week af met mijn vriend en spreek ongeveer 1 tot 2 keer per week af met een vriendin, vaak op zaterdag avond.

Het komt er eigenlijk op neer dat ik gewoon meer te doen wil hebben ofzo.

Ik heb drie hele goede vriendinnen, maar daarvan woont er één 2 uur hiervandaan, dus die zie ik nog maar af en toe. Een andere goede vriendin houdt niet echt van afspreken of uitgaan en de derde spreek ik elke dag en is ook echt mijn beste vriendin. Met haar ga ik ongeveer 1 keer in de 2 weken uit en zie haar sowieso één keer per week. Ik heb niet echt hobby’s en ik sport momenteel niet ( al zat ik er al aan te denken om 1 keer in de week bijv zumba te doen ), ook doe ik een opleiding waar ik niet erg veel tijd in hoef te steken.

Mijn vriend heeft juist veel vrienden en gaat bijna elke avond wel weg als hij niet bij mij is. Dit zijn dan wel vrienden die meer alleen zijn om lol te maken en niet echt vrienden waar hij over alles mee kan praten of die echt voor hem klaar zullen staan en ik ben ook heel blij dat ik wel drie vriendinnen heb die altijd voor me klaar staan, maar toch mis ik het om ook eens een avond naar vriendinnen te gaan of dingen te doen.

Mijn drie vriendinnen zijn overigens geen vriendinnen van elkaar, dus samen afspreken zal ook niet gaan. Ik zou wel vaker met mijn beste vriendin willen afspreken, maar ik weet ook eigenlijk nooit wat we dan moeten gaan doen.

Ik wil gewoon genieten van mijn tijd als 18-jarige en leuke dingen meemaken, meer weg zijn etc, daarom ben ik nu ook gewoon benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen of dat ik me misschien gewoon aanstel en dit meer voorkomt.

Misschien hebben jullie tips?

Bedankt voor het lezen van mijn zeurverhaal haha!
Liefss

Up!

Ik herken dit echt heel erg! En nee je stelt je zeker niet aan. Zoals je zelf al zegt, het is idd een goed idee om te gaan sporten, dit is overigens ook erg leuk om samen met een vriendin te doen (als dat kan). En wat ik altijd doe, ongeveer een week voor de vakantie, is alvast uitstapjes plannen met vriendinnen. Ik heb me nu alleen de eerste week een beetje erg verveeld, maar aankomende week ga ik heel veel leuke dingen doen (shoppen, bios, cupcakes maken etc.). :slightly_smiling_face:

Misschien een bijbaan zoeken zodat je meer nieuwe mensen leert kennen? Of inderdaad meer gaan sporten?

Ik ben zelf ook 18-jaar en zoveeel zie ik vrienden mijn niet, ik probeer 1 à 2x per week standaard vrienden te zien, maar school, sporten en werken kost ook tijd haha. Maar in sommige vakanties heb ik soms wel iedere dag wat te doen en geniet ik juist als het rustig is…

Bedankt voor het antwoorden beide! Een bijbaantje ben ik momenteel ook mee bezig. Misschien zogauw ik dat heb en een keer sport erbij in de week ik me al minder nutteloos voel ':slight_smile:

Het ding is vooral ook een beetje dat ik graag de leuke 18 jarige tijd wil meemaken. Gekke dingen doen, uitgaan bij verschillende dingen of steden, veel met vriendinnen doen (al gaat dat laatste sowieso niet echt aangezien ik eig maar 1 vriendin heb waar ik mee uit kan gaan)