Refurbished iPhone?

Hallo,

Ik zit er aan te denken om een refurbished iPhone te bestellen, maar ik weet niet of deze goed zijn en er nieuw uitzien. Heeft iemand een refubished telefoon en hier ervaringen mee?

XXX.

Mij zusje heeft een refurbished iphone 5s van macmaniac(?). Hij is prima in orde. Het enige wat het niet deed was het data gedeelte van het kabeltje, dus het lukte niet om hem met de computer te verbinden. Na een mailtje hadden ze 3 nieuwe gestuurd, deze deden het alsnog niet maar voor 1 euro heeft ze bij de action een kabeltje gekocht wat het wel deed. Het opladen lukte wel gewoon met het oude kabeltje.

Verschilt per keer. De ene keer is de kwaliteit gelijk aan een nieuwe iPhone en de andere keer heb je een zwak geval dat bij elk tikje weer terug gestuurd kan worden.
Het hangt een beetje af van waar je het gaat halen. Ik zou sws kijken naar een plek die er ook een garantie bij biedt. Zodat als er iets mis mee is, mee terug kan.

Zelf zou ik voor een nieuwe gaan. Dan weet je echt zeker dat er niks kapot in is en anders kan je het gelijk terug sturen voor een nieuwe. Volgens mij is de 5C tegenwoordig niet meer zo duur.

Mijn zusje had in maart een iphone 5 gekocht via een site die dan een iphone weer tot ‘nieuw’ maakt. Het was eerst een showmodel uit de mediamarkt. Nou prima telefoon. Toen had ik laatst ook via die site een iphone 5 besteld: verschrikkelijk! Ik heb hem 2 keer teruggestuurd om hem te laten maken. Toen er daarna weer wat mee was heb ik hem teruggestuurd en geld teruggekregen en toch maar een nieuwe iphone 5c gekocht.

De verhalen die ik hoor zijn ook wel een beetje hit or miss.

Ik heb een iphone 5 refurbished via Studentmobiel (incl garantie). Heb hem nu alweer ruim een jaar en ben nog steeds super tevreden! Vooral omdat ik gewoon echt bizar weinig betaal…