Reflex camera

Hallo

Ik zit erover te denken of een digitale reflex camera te kopen, maar op wat moet ik dan allemaal letten?
Met welke camera werken jullie? Zijn jullie tevreden over die camera?

X

uhmm ik heb een canon eos 350D, dat is een wat oudere versie van canon eos. ik ben er heel erg tevreden over! maar ik ben nog best wel amateuristisch bezig, ga me als ik wat meer tijd heb er meer in verdiepen.

en waar je op moet letten…bedoel je als je hem tweedehands zou kopen of zo? dan moet je letten op evt. vlekken op de lens, beschadigingen, of alles werkt, van flitser tot sluitertijd en alles…ik heb die van mij via marktplaats gekocht en had voor mezelf een lijstje gemaakt waar ik op ging letten toeni k hem op ging halen. Ik weet dat het wordt afgeraden een camera tweedehands te kopen maar ik shceelde wel een hoop geld ermee en hij doet het perfect!

Tnx!

Ik bedoelde eigenlijk als ik hem nieuw koop, welke optie moeten er dan op zitten, welke lens, etc

Ik heb een Canon EOS 1000D en ben er heel tevreden mee! Maar ik denk niet dat je iemand met een Canon of Nikon tegen gaat komen die er niet tevreden mee is, dus daar heb je ook niet zoveel aan :stuck_out_tongue:
Ik zou sowieso eerst eens voor jezelf bekijken wat je budget is. De Canon die ik heb is een relatief goedkope spiegelreflex en prima voor als je er niet professioneel mee aan de slag gaat, en dat ga je waarschijnlijk niet aangezien dit je eerste spiegelreflex is. Als je er meer geld aan uit wil geven, zou je ook eens naar de Canon EOS 450D/500D kunnen kijken, of natuurlijk naar een Nikon… Ik zou sowieso eens in een winkel gaan kijken en vragen of je er een paar vast mag houden, dan voel je zo welke je het fijnst in de hand vindt liggen, wat ook niet onbelangrijk is. Succes ermee (:

Heeii,
Ik zelf heb een Canon eos 1000D. Ik ben er heel tevreden over.
Qua lenzen heb ik:

• een standaard lens (18-55)
  • een zoomlens (75-300)
    Deze lensen heb ik tesamen met mijn Camera gekocht. Het was zo’n paket samen. De lenzen en het toestel.

Het toestel is ook heel handig te bedienen. Je raakt het ook snel gewend om goede foto’s te maken.

Het is ook wel handig om naar je Budget te kijken. Ik heb voor deze camera met lenzen ¤650 betaald. Je hebt natuurlijk ook goedkopere toestellen, of je kan de Eos 1000D nemen zonder die zoomlens, dat is natuurlijk ook al handig.

Zelf heb ik er ook een boekje bij gekocht, hoe je beter kan fotograferen. Het boekje heet: Bewuster en beter fotograferen met een Canon Eos 1000D In het boekje word goed uitleg gegeven over verschillende dingen. Een paar verschillende hoofdstukken zijn: Ken uw gereeschap, Belichting, Kleur en witbalans, scherpte, lenzen, enz. Dit boekje vind ik heel handig.

Hopelijk heb je iets aan deze informatie?

Hola, ik heb een sony a700 (digitaal) en een konica minolta dynax 7d (analoge)
Je moet vooral letten op het feit of hij wel lekker in je hand ligt. Dat wilt zeggen dat je de camera eerst ook echt beet moet hebben gepakt, alleen zo kom je erachter wat voor jou werkt. In principe zit er tussen de merken niet veel verschil dus ik adviseer verder te kijken dan alleen nikon, canon of sony. Want vaak andere merken dan deze 3 zijn goedkoper maar vaak ook net zo goed!
Ook moet je erop letten of de beeldstabilisator in de lens of in de body van de camera zit. Want wanneer deze zoals bij nikon niet in de body zit zijn de lenzen dus duurder. Wanneer het in de body van de camera zit zoals bij sony is de camera één malig iets duurder door dat onderdeel maar zijn de lenzen goedkoper (ligt natuurlijk aan het type en hoe en wat) over het algemeen doordat je dat ene onderdeel niet steeds opnieuw betaald. Verder moet je bij lenzen letten wat je wilt fotograferen. Wanneer je net begint kan je gewoon met de meestal bij geleverde kitlens (standaard lens) werken. Als je er verder mee bezig bent kan je kijken naar andere lenzen, lenzen kan je kopen door natuurlijk te bepalen van wat je wilt fotograferen. BV je maakt portret foto’s dan schiet je met een macro foto niet veel op, maar ben je beter af met een portret lens.

Dank je wel allemaal!