Reflex camera

Hallo

Ik zit erover te denken of een digitale reflex camera te kopen, maar op wat moet ik dan allemaal letten?
Met welke camera werken jullie? Zijn jullie tevreden over die camera?

X

uhmm ik heb een canon eos 350D, dat is een wat oudere versie van canon eos. ik ben er heel erg tevreden over! maar ik ben nog best wel amateuristisch bezig, ga me als ik wat meer tijd heb er meer in verdiepen.

en waar je op moet letten…bedoel je als je hem tweedehands zou kopen of zo? dan moet je letten op evt. vlekken op de lens, beschadigingen, of alles werkt, van flitser tot sluitertijd en alles…ik heb die van mij via marktplaats gekocht en had voor mezelf een lijstje gemaakt waar ik op ging letten toeni k hem op ging halen. Ik weet dat het wordt afgeraden een camera tweedehands te kopen maar ik shceelde wel een hoop geld ermee en hij doet het perfect!

Tnx!

Ik bedoelde eigenlijk als ik hem nieuw koop, welke optie moeten er dan op zitten, welke lens, etc

Ik heb een Canon EOS 1000D en ben er heel tevreden mee! Maar ik denk niet dat je iemand met een Canon of Nikon tegen gaat komen die er niet tevreden mee is, dus daar heb je ook niet zoveel aan :stuck_out_tongue:
Ik zou sowieso eerst eens voor jezelf bekijken wat je budget is. De Canon die ik heb is een relatief goedkope spiegelreflex en prima voor als je er niet professioneel mee aan de slag gaat, en dat ga je waarschijnlijk niet aangezien dit je eerste spiegelreflex is. Als je er meer geld aan uit wil geven, zou je ook eens naar de Canon EOS 450D/500D kunnen kijken, of natuurlijk naar een Nikon… Ik zou sowieso eens in een winkel gaan kijken en vragen of je er een paar vast mag houden, dan voel je zo welke je het fijnst in de hand vindt liggen, wat ook niet onbelangrijk is. Succes ermee (:

Heeii,
Ik zelf heb een Canon eos 1000D. Ik ben er heel tevreden over.
Qua lenzen heb ik:

• een standaard lens (18-55)
  • een zoomlens (75-300)