Redenen om wèl te trouwen

Ik en mijn vriend hebben altijd discussies over trouwen (later dan, maar dan nog).
Hij vind het namelijk te duur/ overbodig/etc.
Maar ik wil later wèl graag trouwen!
Plaats hier je argumenten, redenen of meningen waarom je wel wilt trouwen ! :slightly_smiling_face:

xxx.

Romantisch
Meer hou vast (dat er toch ergens op papier staat dat jullie bij elkaar horen zegmaar)

Meer zekerheid dat je bij elkaar blijft. Ik bedoel, het is veel moeite om weer te scheiden alles, dus je gaat langer door om het te proberen. Verder is het leuk om een feestje te vieren etc.
Maar ik snap je vriend ook wel (heb er zelf ook zo één haha). En daarbij weet ik zelf ook nog niet of ik wel wil trouwen :stuck_out_tongue:

Ja :’). Elkaar eeuwige trouw geven. Maar wat heeft dat nog voor nut in deze tijd? Je vraagt een scheiding aan en dag eeuwige trouw.
Voor de rest, tsja :’)

ik wil mijn vriend later gewoon mijn man kunnen noem en en het lijkt me gewoon geweldig om te trouwen en dan echt zo’n sprookjesbruiloft(L) jammer genoeg hebben we daar het geld niet voor

Je kan je sowieso 1 dag even een prinses voelen met de mooie witte jurk, en de schoenen etc etc

het is toch een teken dat je VOLLEDIG voor elkaar gaat.
de dag zelf is waarschijnlijk ook gewoon prachtig en je zal je er zeer speciaal door voelen ;o

majaa eigenlijk is het best overbodig… maar ik wil het zoiezo wel^^"

Kom er later maar op terug rond je 24e :wink:

Dit en elkaar eeuwige trouw geven.

Je laat aan de rest van de wereld zien dat je bij elkaar wilt horen.

Door trouwen is het makkelijker om een huis te krijgen. Tenminste vroeger dan, mijn ouders zijn om die rede getrouwd. :’)

Ik denk dat het vooral gaat om het idee dat je elkaar eeuwige trouw en liefde belooft en dat officieel vastlegt. Ik bedoel, je kunt best gewoon zeggen ‘ik beloof je …’ maar als je trouwt, ja dan is het officieel zeg maar. Een manier om te laten zien dat jullie echt van elkaar houden.
Daarnaast kan het financieel ook voordelen opleveren (vraag me alleen niet precies wat haha).

Naja, ik heb nog geen idee of ik later wil trouwen of niet. Liefde is liefde, dat hoef je niet te bewijzen door een dag in een witte jurk te lopen en het op een papiertje te zetten. Maar wie weet trouw ik later wel :slightly_smiling_face:.

Ja… Nu nog mensen laten geloven dat je dat echt doet :’)

Een groot feest ter ere van jullie liefde, ook wel leuk toch? Bovendien de mogelijkheid om het met iedereen te vieren waar je ook van houdt. En het is een dag die je nooit meer vergeet.

mijn oma kende een koppel dat samenwoonde, waarop een dag de man sterft door een auto-ongeluk. Het huis en de meest van de bezittingen stonden op naam van de man maar de vrouw had telkens ook van alles de helft betaald. Waarop de familie dus het huis erft en alle spullen claimt (tv, auto’s,…) en zij op straat stond. Je kan wel zo’n samenlevingscontract afsluiten, maar je ziet maar dat zulke dingen altijd kunnen voorkomen voordat je zo’n contract afsluit. Bij huwelijk heb je dat dan wel al meteen.

• Hij kan je niet zomaar dumpen als -ie op een dag beslist dat hij er geen zin meer heeft (of jij…)
  • Huis is goedkoper dan samenwonen
  • Meer rechten
  • Als je niet trouwt, en er wordt een kind geboren, word jij de ‘enige’ ouder. De vader niet. Bij trouwen niet.
  • Je erft niets als één van jullie overlijdt.

en een andere achternaam dragen natuuurlijk :stuck_out_tongue:

het is makkelijker om dingen te kopen als je getrouwd bent:
beeld je in, je wilt een huis kopen… als je niet getrouwd bent moet je afspreken of 1 iemand alles betaalt of betalen jullie samen. Daarna moet je nog meubels hebben voor je huis, op wiens naam staan die meubels? wie betaalt ze?

ben je getrouwd, staat je huis van beide, je meubels ook, etc…

moest het dan ooit toch op scheiden uitkomen, als je ongetrouwd bent kan diegene die het huis heeft afbetaald of diegene die de meubels betaalde er zomaar mee weg zijn, jij hebt niets te zeggen. Was je getrouwd, wordt alles mooi verdeeld door de notaris.

ben je ongetrouwd, is het geld dat je man verdient niet van jou en omgekeerd…

conclusie: enkel en alleen al wegens financiele redene zou ik willen trouwen later
en je spreekt toch ook een soort van ‘commitment’ uit… Dat je van mekaar houdt ook in de slechte tijden…

EN NATUURLIJK OMDAT JE DAN 1 DAG EEN PRINSESJE BENT :grinning:

haha, okee hier moest ik om lachen door de combinatie met je naam xp

Vind ik niet echt een reden, dan kan je ook een samenlevingscontract laten maken…