Red Wing - hoe valt de maat?

Hey allemaal,

Ik heb Red Wings besteld in maat 38 (ik heb áltijd maat 38) alleen vanuit de doos zagen ze er al best groot uit. Toen ik ze ging passen zaten ze ook te ruim en ik loop ze haast uit.

Ik wil ze dus omruilen voor een andere maat, maar er is geen 37 meer, alleen 37,5 of 36,5. Ik denk dat ik dan de 36,5 maar neem alleen twijfel ik of dat niet te klein wordt.

Wat zijn jullie ervaringen met de maten van RW?

wat zijn redwings?

Staat zoiets niet op google?

Ik heb 2 jaar geleden Red Wings voor mijn verjaardag gekregen (I love them, echt mijn favoriete laarzen ooit!). Heb normaal maat 36/37 (36 zit strak, 37 heel klein beetje los). De maat van mijn Red Wings is 35.5 (tenminste, dat staat in de schoen). De verkoper zei dat het een 36 is. Als je je Red Wings vooral in de winter wilt dragen met dikke sokken, dan zal 36.5 strak zitten. Met dunne sokken is ie normaal. Ik zou sowieso wel voor de 36.5 gaan.

Ik zou ze eerder in een winkel even passen, want als de maat niet goed is ga je heel snel met je voet schuiven en krijg je verschrikkelijke blaren!

Ze waren juist niet meer in de winkel verkrijgbaar, vandaar dat ik ze had besteld.
Thanks voor de reacties. Vandaag kwam de 36,5 binnen en ze zitten echt helemaal goed. Ik zou er eventueel ook nog sokken in kunnen dragen.

Toch wel stom dat ze zo groot vallen. Ik opende de doos vandaag en vond deze schoenen er ook uitzien als een maat 38 en die van 38 leken wel maat 41 of zo. Ik kon in ieder geval al bijna aan de buitenkant van de schoen zien dat ze te groot zouden vallen voor mij.

Anyways, dit topic mag gesloten worden ^^
*blij is met dr red wing shoes*