rechter oorbel.

[i]hoi !
ik heb sinds 3 weken oorbellen.
maar nu ging ik ze er even uithalen.
En toen ik mijn rechter oorbel eruit deed.
Zat er een beetje wit spul aan het ‘stangetje’ zeg maar.
het is maar een klein beetje.
Is hij nou ontstoken?
en zo ja,
wat moet ik nu doen ?
bij de linker is het niet zo.

bedankt ! <3[/i]

waarom doe je ze eruit? Je mag ze toch pas na 6/8 weken eruit halen ofzo? Nu is het nog een wondje dat moet genezen, maar je oorbel moet erin blijven zitten omdat het anders dichtgroeit. Dus gewoon laten zitten. Het is pas ontstoken als het rood wordt en pijn gaat doen etc. En ik heb nu trouwens ook al vet lang oorbellen, maar als ik een paar lang in heb is dat stangetje ook niet helemaal schoon meer, dus niks aan de hand waarschijnlijk!

ik moest ze even goed schoonmaken van me mama.
en ze zei dat het wel kon.

Oh mijne zijn ook zovaak ontstoken volgens mij.
Doe er niks tegen.
maar idd waarom haal je ze er nu al uit dan?

schoonmaken en sterilon (?) gebruiken.

ja opzich kan het geen kwaad om ze er even uit te halen, maar laten zitten is gewoon het beste. Als je van die druppeltjes hebt gekregen moet je die gewoon tussen je oorbel en oor doen zeg maar, dat is goed genoeg!
En als het echt ontstoken is merk je het wel, dan moet je gewoon je (hoe heten die dingen, zweerknopjes ofzo?) paar in doen die je nu ook in hebt. Want die zijn dan het best en anders blijft het onsteken en groeit het uiteindelijk dicht. zoals bij mij gebeurde haha.

Ik heb al super lang gaatjes. En haal dat er om de week eens uit . Dat wit spul komt door zeep resten.

gewoon erin laten zitten, sterilon erop pleuren en draaien, en na 6 weken zit er idd wat vies spul tussen, dat is gewoon alle troep die ertussen komt I think. kan geen kwaad, maar eruit halen zou ik niet doen.

das pus.
is normaal…
maar niet zo vroeg eruit halen hoor :astonished: