Hoi, ik heb een vraag. Zijn er hier mensen die (HBO) Rechten of rechtsgeleerdheid studeren? Zo ja, hoe is de opleiding/ ben je er positief over ja of nee/ waarom heb je het gekozen enz. Je helpt me hier enorm mee, ik ben namelijk van plan deze opleiding in 2015 te gaan volgen. Alvast bedankt! xxx
Upje! Ik wil misschien in februari met HBO Rechten beginnen
Ik studeer Rechtsgeleerdheid (2e jaar.) Ik vind het tot nu toe erg leuk! Je moet het alleen niet erg vinden om super veel te moeten lezen.
Er is hier trouwens al een topic voor
Hier is al een topic over waar iedereen zijn mening, ervaringen kan delen.
http://forum.girlscene.nl/forum/school/rechtsgeleerdheid-251151.0.html
Ik studeer zelf hbo- rechten en ben erg positief over de opleiding. Het is veel leeswerk, maar als het je interessegebied is dan vind je het lezen ook niet erg. Je moet erg taalvaardig en communicatief vaardig zijn. Ik ga met plezier naar mijn colleges wat op mijn vorige opleidingen helaas niet het geval was.
Heel veel succes met het maken van je keuze. Bezoek open dagen en stel vooral veel vragen, dit kan erg helpen met het maken van een keuze. Bij vragen mag je mij altijd berichten.
Hoe zwaar is het? En hou je genoeg vrije tijd over? Rechten heb ik nu als vak op school en zo’n rechtenstudie is natuurlijk heel anders lijkt me, maar het lijkt me wel interessant. Ik ben alleen heel traag met lezen… En hoe zit het qua hoeveelheid leerstof?
Heel erg bedankt allemaal!
ik zelf studeer nog niet, maar mijn vriend studeert sinds dit jaar rechten in Gent.
Ik heb zijn cursussen al gezien en ik kan je zeggen dat de hoeveelheid heel veel is… Maar als je net zoals mijn vriend veel studeert kom je er wel