Rechten studeren

Is er iemand hier die mij kan vertellen welke universiteiten goed aangeschreven staan als het om een rechtenopleiding gaat?
Ik wil zelf heel graag in Amsterdam gaan studeren, maar ik weet niet of één van die universiteiten daar echt goed is voor rechten.

g-o-o-g-l-e.

En nee, geen idee :")

Em er is zo’n site en dan kan je dat vergelijken, alleen geen idee meer welke

google heb ik al geprobeerd, alleen dan krijg je alleen universiteiten in het algemeeen, of universiteiten in amerika… :flushed:

Ik heb hier de elsevier thema studeren en daar staat in dat…
Je rechten het beste in Tilburg, Nijmegen, Leiden/Groningen/Maastricht kan studeren. Ten minste als je nederlands recht bedoeld? Tilburg is iig de beste, daarna Nijmegen en de andere 3 staan samen op de 3e plaats.

Leiden staat best goed aangeschreven, zeker als je ook met buitenland wilt combineren.
Ik ken veel mensen die vanuit buitenland speciaal naar Leiden komen om hier rechten te doen. Dus miss dat dat wat zegt :wink:

Ik heb geen idee.
Ik weet wel dat er in Utrecht een loting voor Rechten is, er mogen ‘maar’ 700 mensen naar binnen xD

UVA, beste universiteit van Nederland

Volgens de elsevier, die studenten cijfers hebben laten geven en daar het gemiddelde van hebben genomen, de slechste om rechten te studeren.

Haha, ja. Wij hadden die thuis ook, maargoed, ben nu niet in de buurt dus kan het niet opzoeken. Vond het wel leuk om al die dingen te lezen.

En de VU dan? :flushed:

De ene staat op de 8e en andere op de 9e plaats. Helemaal onderaan dus haha :wink:

als je google goed gebruikt vind je deze website:
http://www.studiekeuze123.nl/web/site/default.aspx?m=t&a=l

volg de stappen en je kan universiteiten vergelijken :slightly_smiling_face:

Universiteit Leiden

Op de UvA is rechten inderdaad best wel slecht zoals hier eerder al stond, dus daar zou ik niet heen gaan. Leiden staat volgens mij best hoog aangeschreven (is volgens mij ook de enige universiteit in NL waar je moet loten voor rechten)

Voor Utrecht en Rotterdam moet je ook loten.