rechten studeren aan UvA of in Groningen?

Rechtenstudie in Amsterdam of in Groningen volgen?
  • Amsterdam (UvA)
  • Groningen (RUG)

0 stemmers

Volgend jaar wil ik graag rechten studeren maar ik twijfel waar ik dat wil doen. Ik woon namelijk in Friesland en qua reizen met openbaar vervoer duurt Amsterdam ontzettend lang en weet ik niet zo goed of ik me in zo’n massale stad thuis ga voelen. Groningen is daarentegen veel makkelijker te bereiken met het openbaar vervoer en er zijn daar veel studenten uit mijn regio. Toch lijkt mij Amsterdam een ontzettend leuke stad en een betere stap vooruit dan Groningen.

Is de rechtenstudie op de UvA of in Groningen beter aangeschreven en om welke reden?

Graag hoor ik hier een reactie op! iemand die de studie in Groningen of in Amsterdam volgt en wat diegene er van vindt!

Verschillende mensen die ik ken zitten op de UvA, ze studeren geen rechten, maar andere richtingen, maar ze vinden het allemaal vreselijk slecht geregeld daar. Over Groningen hoor ik betere verhalen!

Rug schijnt super goed bekend te staan om zijn studie rechten!

Haha ik zit met hetzelfde probleem als jij maar dan andersom. Ik woon in Haarlem, vlakbij Leiden, maar wil eigenlijk naar Groningen.

Okay nutteloze reactie, van rechten heb ik namelijk de ballen verstand

Het is ook zo dat ik het gevoel heb dat ik niet vooruit ga als ik voor Groningen kies omdat daar zoveel bekenden zitten. Klinkt misschien geel raar maar misschien begrijp je het als je uit Friesland komt. Er is hier feitelijk niks te doen en ik ben bang dat als ik naar Groningen ga, dat ik dan voor altijd in het Noorden blijf. Ook lijkt me nieuwe mensen ontmoeten heel erg leuk en Amsterdam lijkt me een betere plek om opnieuw te beginnen. Niet dat ik het in mijn eigen stad niet ontzettend leuk heb gehad. Ik zou me heel eerlijk gezegd gewoon mislukt voelen als ik hier mijn hele leven zou blijven wonen.

Groningen. En waarom per se A’dam als alternatief. Je kan toch ook naar Utrecht of Leiden gaan?

Ik dacht dat Leiden de beste rechtenfaculteit had. Maar dat is dan ook wel te ver voor je denk ik.

Er gaan veel meer mensen naar die school dan jij denkt hoor. Je kent echt niet iedereen. Daarbij zou ik naar Groningen gaan. Over het UvA wordt best wel negatief gesproken nml.

Utrecht en Leiden trekken me niet zo. Ik ga eerst nog naar open dagen en denk dat ik daarna mijn definitieve keuze maak. Dan moet ik overigens nog wel slagen, fingers crossed daarvoor!

Zelf ga ik dit jaar beginnen in Leiden maar als ik tussen de UvA en Groningen zou moeten kiezen dan zou ik voor de UvA kiezen. M’n nicht heeft daar ook gestudeerd en die vond het een goede universiteit.