Hoi,
Ik zit in 6 vwo en moet binnen nu en een paar maanden een vervolg studie gaan kiezen. Ik vind dit ontzettend moeilijk omdat ik geen vakken heb waarin ik ‘uitblink’ of dingen heb die ik heel erg leuk vind.
Filosofie is op dit moment het vak dat ik het leukste vind op school, maar de studie lijkt me niet echt iets voor mij. Ook geschiedenis vind ik interessant.
Nou heb ik alles weggestreept wat mij echt niks lijkt, en dan kom ik uit op de volgende drie studies: bestuurskunde, rechten en politicologie.
Iedereen in mijn omgeving raadt politicologie af, omdat ik geen goede baan na mijn studie zou kunnen vinden, of omdat het een beetje zweverig is.
Voor rechten moet je goed analytisch kunnen denken, en laat ik nou net eens heel slecht zijn in wiskunde. Op dit moment doe ik wiskunde C en vind het nog erg lastig.
Wel ben ik goed in samenvatting, uit grote stukken tekst de belangrijkste dingen halen etc.
Bestuurskunde kan ik me niet echt een beeld van vormen.
En nou is er in Groningen (waar ik ontzettend graag wil studeren) ook de studie juridische bestuurskunde (voorheen recht & bestuur).
Is er iemand die mij iets meer zou kunnen vertellen over deze studies, de verschillen en hoe je zelf tot de keuze kwam ervoor te kiezen?
Alvast bedankt