Rechten: Amsterdam of Leiden?

Hee meiden,

ik vroeg me af of een van jullie hier rechten studeert? Ik wil in september aan deze studie beginnen, en twijfel heel erg tussen Amsterdam en Leiden.
Iemand ervaring met rechten in een van deze steden? (of ergens anders misschien?)

oh ik heb het trouwens over de universiteit, niet hbo

Mijn broer heeft rechten gedaan in Leiden en ik heb hem nooit horen klagen! Hij heeft het heel leuk gehad en is goed opgeleid

Ik studeer ook rechten in Leiden en het bevalt me super! Ik vind het echt een leuke, gezellige stad. Vooral de Universiteit vind ik echt een heel goed systeem hebben en er worden écht goede colleges gegeven!

Leiden!
Ten eerste omdat dat dé stad is om rechten te studeren, de colleges heel goed zijn en er vaak ook veel interessante lezingen worden aangeboden,
en ten tweede omdat Leiden echt een gezellige stad is, veel knusser dan Amsterdam :slightly_smiling_face:

Hmm, ik studeer het niet, maar als ik moest kiezen tussen de stad zou ik Leiden nemen. Het is daar zo gezellig! Amsterdam is zo massaal en Leiden vind ik persoonlijk een beetje een dorpstadje:’) lekker knus en gezellig zegmaar. Niet dorpdorp maar nouja hoop dat je me snapt.

Haha jullie tot nu toe iedereen voor Leiden dus!
Lijkt me inderdaad een hele gezellige stad, minder massaal dan Amsterdam. Het is voor mij allebei even ver weg, en heb op zich wel goede ervaringen met Amsterdam, vandaar de twijfel.

@ de mensen die in Leiden rechten doen: in welk jaar zit je en kun je iets over de opleiding vertellen? (hoeveel tijd en je eraan kwijt, goede begeleiding etc)

Hmm, een goede vriend van mij studeert in A’dam rechten en hem bevalt het ook heel goed. Het is een grote stad maar zijn wijk/flat (geen flauw idee though waar hij nou precies woont :’) ) schijnt wel heel gezellig te zijn. Hij heeft het daar erg naar zijn zin.

Hmm de keus is lastig!
Up!

Ik zou zelf amsterdam doen, voor mij is het dichterbij en de sfeer past bij mij beter.