Rechte tanden

Okee… dit is het verhaal,
ik heb voor ongeveer 2 jaar terug een beugel gehad en toen ik klaar
was met de behandeling was alles mooi en recht.
ik heb toen daarna nog ongeveer 1 jaar (iets langer dan de orthodontist had gezegd) mijn nachtbeugel in gehouden. vanaf het moment dat ik daar mee gestopt ben krijg ik weer spleetjes tussen met name mijn voortanden.
denken jullie dat het de schuld is van de orthodontist? want ik zie bij klasgenootjes van mij dat die allemaal een stangetje of een hoesje om de tanden heen krijgen.
denken jullie dat ik hiermee moet terug gaan naar de orthodontist?

ik zou dan teruggaan ja.

ja je hoort gewoon zo;n stangetje achter je tanden te krijgen anders gaat het weer terug staan.

Misschien kan je vragen om een spalkje achter? Dan blijven je tanden recht staan en verschuiven ze niet meer.

Je kan niet altijd een spalkje kon ik ook niet, mijn ondertanden zouden dan tegen dat spalkje aankomen als ik mijn tanden op elkaar zou zetten.
Heb nu ook gewoon een nachtbeugel, het staat nu nog recht, heb die nachtbeugel wel nog steeds snachts in.
Maar ik ken ook genoeg mensen die en spalkje hadden, waarbij de tanden weer terug zijn gaan staan.
Maar je zou weer langs de ortho kunnen gaan en vragen om een spalkje, maar je hebt denk ik wel kans als je tanden weer verschoven zijn, dat je weer een beugel moetXD

Ik heb onder een ijzerdraadje achter mijn tanden, mijn tandart zei dat ik mijn nachtbeugel ook gewoon elke nacht moest dragen, & daarna om de dag & daarna 2xperweerk, &dan 1x per week & dan nietmeer, ofzoiets, misschien een tip om het langzaam af te bouwen?(:

je moet ook gewoon je nachtbeugel blijven dragen! maar dan nog maar 1x per week ofzo.

Ik heb ook laaang geleden zo’n gehemelte beugel gehad, werd toen nog vergoed en alles. Maar toen alles recht stond en ik hem niet meer nodig had, is één voortand vooral weer scheef gaan staan. Ongeveer 3/4 jaar terug heb ik toen besloten alsnog een beugel te nemen (moest ik helemaal zelf betalen) en gelukkig heeft de tandarts me toen een spalkje gegeven die achter je tanden wordt geplakt, zodat ze ook na je beugel recht blijven staan.

Ik zou inderdaad ook teruggaan en even vragen wat je opties zijn en of hij een oplossing heeft.

Ik moet mn nachtbeugel wel iedere nacht in, als ik het een nacht oversla, dan voel ik dat die volgende nacht weer dat dat kreng strak staat!

ik zou terug gaan.
ik had de eerste keer ook geen draadje achter mijn tanden gekregen, waardoor een tand weer anders begon te staan.
daarom mocht ik weer opnieuw een beugel en dit keer krijg ik wel een draadje.

Ik heb wel een draadje, maar mijn tanden groeien ook terug…