Recepten/vragen/weetjes voor Macarons maken

heey meiden ja het is zo ver de macaron rage… erg jammer maar toch wil ik het met jullie delen!

HET recept voor de perfecte macarons
Lees dit recept eerst 2x door voor je begint en neem de beste ingredienten. dus ook goede suiker en niet een goedkoop merk. macarons zijn nou eenmaal duur dus als je het echt zelf wilt maken dat heb je de beste spullen nodig!

wat heb je nodig
-een mixer
-een thermometer(ja die MOET je hebben)
-weegschaal die weegt op grammen
-3 spuitzakken
-een spuitje van 8mm doorsnede
-zeef
-bak papier
rubberen/houten spatel

• de macaron benodigheden voor chocolade macaron
    -180gr gemalen amandelen
    -200gr poedersuiker
    -2x 80 gr eiwit ( zet dit de avond van te voor klaar)
    30gr cacao
    200gr fijne tafelsuiker
    5 1/2 eetlepel water
    kastanjebruine voedelkleurstof

Voor de ganache (vulling)
-250 gr pure chocolade (van een goed merk het liefst van de bakker)
2dl slagroom(vers)
70 boter(vers en zacht)
3 druppels koffie-essence(hoeft niet persee)

En ja daar gaan we nu echt beginnen! LEES HET SUPER GOED DOOR !!!

1. Maak de chocolade ganache de dag van te voren.Breek de chocolade in stukjes en doe in een kom. breng de slagroom aan de kook. giet dat dan over de slagroom en roer tot de chocolade gesmolten is. snijd de boter in stukjes en doe het met de koffie-essence door het chocomengsel tot de boter gesmolten is. laat het afkoelen tot kamertempratuur en zet het daarna in de koelkast.

2. mix de helft van de poedersuiker en amandelen door elkaar en zeef di+ de helft van je cacaot. zet het daarna weg.

3. breng in een pan de fijn tafelsuiker en het water en kleurstof aan de kook. laat de siroop koken ZONDER TE ROEREN. het mag niet warmer worden dan 110graden GEBRUIK HIER JE THERMOMETER.

4. klop 80 gram eiwit op een lage stand tot zacht pieken. zet de mixer sneller zodra de siroop boven de 100 graden komt. als het op 110 graden is voeg dit bij de eiwit in een gelijkmatig straaltje in de kom. blijf kloppen tot het schuim bijna is afgekoeld. verdeel dit mengsel in 3 porties.

5. meng de andere helft van de poedersuiker en amandelen en te andere 80gr eiwit tot een samenhangende pasta zonder klontjes.

6.verdeel de pasta over 3 kommen geef ze met kleurstof een paar verlopende tinten kastanjebruim.

1. schep met een pannelikker(WTF??? een krabber heet zoiets) een beetje van elke derde deel van het schuim door de 3 verschillende pasta’s om ze iets slapper te maken. spatel het er losjes doorheen.

2. vul 3 spuitzakken met een spuitje en vul de zakken met pasta’s. plak het bakpapier vast in de hoekjes met een klein beetje pasta anders waait het bakpapier en dan worden je bolletjes niet rond.
    Spuit SUPER GELIJKE bolletjes met even gelijke tussenruimte op de bakplaat. als het klaar is tik zachtje met de bakplaat op het aanrecht. laat het op een warme plek rusten 1 uur lang (dit moet pressies 1 uur zijn) bestuif als je dat wilt enkele bolletjes met cacao.

3. verwarm de over voor op PRESSIES 145 graden.

4. bak de macarons ook weer PRESSIES 13 min in de oven. neem de bakplaat uit de oven en trek het bakpapier met de koekjes over op een vochtig werkvlak. daarna zullen de koekjes makkelijker van het bakpapier loslaten.
    maak met de ganache dubbelen macarons en klaar zijn ze =]

Nou poepoe wat een verhaal voor meer recepten en vullingen reageer maar en ik zet daar een bericht neer… wil je wat weten vraag het maar ik zal ze beantwoorden :wink:

http://i48.tinypic.com/2nauq34.jpg

eet u smakelijk !!!

Kan een Moderator even mij Titel veranderen

Recepten/vragen/weetjes voor Macarons

Ik ben bang dat ik ze net zal verpesten, maar ziet er lekker uit!

Ziet er idd lekker uit, maar het recept van girlscene (het nieuwe artikel) is toch een stuk makkelijker? Ik wou het proberen, maar deze ziet er wel erg ingewikkeld uit =S

ja maar dat recept is echt poep dat is niet het Echte recept

Ohh oké :stuck_out_tongue: naja, dacht lekker makkelijk, maar laat maar :stuck_out_tongue: koop ze wel gewoon haha

ja dat vind ik zo jammer aan alle die “neppe” recepten… het zou er wel het zelfde uitzien maar het smaakt lang niet het zelfde… maar kopen is ook best duur want ik had gelezen dat het best duur is…:wink: mijn inkoop kostten in totaal denk in met kleurstof en alles hou je ook nog over ik denk dat ik 8 euro kwijt was

Oh, nou ik wil het gewoon 1 keertje proefen =) je kunt er ook een maken, en naar me opsturen :grinning:

ja hoor ik had een verkoop topic maar waar woon je dan?

Haha, in Frankrijk xD Beetje ver =P

dan kan e ze toch zelf halen xd

Haha, zal er over na denken :stuck_out_tongue: mischien dat ik met kerst even langskom xD

up

als je presies doet wat er staat kunnen ze bijna niet mislukken… alleen het probleem is dat ze helemaal rond moeten zijn… maar ja dat maak niet uit als ze maar lekker zijn toch :wink: