Recepten voor studenten

Ik wil graag nieuwe recepten proberen!

Dus, post hier maar recepten die je vaker maakt of die je super lekker vind. Het is namelijk toch wel fijn om wat afwisseling te hebben op kamers…

(Er is alleen een baktopic waar niet zoveel ‘echte’ recepten in worden geplaatst, en als er al een receptentopic is staat ie vrij laag…)

mag het ook wat langer duren om te maken, en bijvoorbeeld voor wat meer mensen zijn? dan heb ik wel iets :slightly_smiling_face:

Maak er anders ‘Recepten voor studenten’ van als topicnaam? :slightly_smiling_face:

Ik studeer dan niet, maar wat ik zelf lekker en makkelijk vind om te maken is spaghetti met tonijn ipv gehakt (moet je wel van houden). Hoeveelheden spaghetti en tomatensaus kun je zelf kiezen, en wij gebruiken voor ons drieën vaak 3 kleine blikjes tonijn dus voor jezelf kun je dan bijvoorbeeld één blikje nemen :slightly_smiling_face:

Je kunt wat groenten in een pan gooien en dat wokken. En daar dan een stukje vlees of vis bij en wat aardappeltjes of rijst.
Daar kun je heel erg in variëren, het is maar net wat je lekker vindt!

Ik had er nog een paar opgeslagen:

[color=rgb(0, 0, 0)][font=Tahoma][color=rgb(122, 159, 31)]Penne met spekjes en brocoli[color=rgb(122, 159, 31)]Ingrediënten4 sneetjes witbrood (liefst oud)
[/size]

• 6 tomaten, in plakjes

• 1 ui, in dunne ringen

• 6 el olijfolie extra vierge

• 300 g penne (pasta)

• 1 zak broccoliroosjes (300 g)

• 250 g magere spekreepjes

• 2 teentjes knoflook, fijngesneden