Recepten voor een etentje...

Sorry voor de onduidelijke topictitel.

Ik ben van plan om binnenkort een etentje te houden bij mij thuis i.v.m. mijn verjaardag.
Waarschijnlijk komen er iets van 11 meisjes. Vorig jaar had ik ook iets dergelijks gedaan, maar toen heb ik voornamelijk in de keuken gestaan.
Dit jaar wil ik zelf ook graag bij het feestje zitten, maar ik wil ook graag lekker eten op tafel kunnen zetten.

Het liefste iets van 4 of 5 gangen, dan zit iedereen wat langer aan tafel.

Ik kom alleen echt niet veel verder met het zoeken van recepten, ik wil namelijk dingen maken die wel lekker zijn, maar die ik van te voren al kan bereiden. Of dingen die heel erg snel gemaakt zijn…

Heeft iemand toevallig nog recepten die aan deze eisen voldoen?
Alvast bedankt!

misschien een koud gerecht?

Ik ben al van plan om in ieder geval een salade te maken. Maar ik wil eigenlijk ook nog wel warme gerechten hebben, omdat dat nou eenmaal beter bij het weer enzo past. :stuck_out_tongue:

Soepje vooraf, dat hoef je alleen maar op te warmen, dan iets van een salade ofzo…dat kan vrijwel altijd van te voren al klaargemaakt worden
Als hoofdgerecht is gourmetten ook leuk hoor! Maar dan bijvoorbeeld met wat aparter gekruide vleesjes en bijvoorbeeld ook nassi voor in de pannetjes (wel al voorgekookt) of eitjes ofzo.
En dan een lekker dessertje en als allerlaatste gang een kaasplankje.
Dan kan je bijna alles vooraf al maken

Ik zou dan vooral misschien gaan voor dingen uit de oven! Dan kan je alles vantevoren al klaarmaken en hoef je het alleen nog maar de oven in te doen ; waarbij je weer kan gaan zitten.

Ik zou als voorgerecht misschien iets van soep maken (hoef je alleen op te warmen en kan je dus helemaal vantevoren voorbereiden) of bvb een salade met warme geitenkaas en geroosterde pijmboompitjes (Salade kan je vantevoren helemaal klaarzetten en dan geitenkaas heel even in de oven) of zoiets lijkt me ook echt heel lekker : http://www.ah.nl/recepten…ources=&numberOfServings= (en dat kan je dus ook vantevoren helemaal klaarmaken en hoef je alleen voor 20 min in de oven te doen)
Tussen zou ik gaan voor iets simpels zoals een spoom; dat is een bolletje citroensorbetijs in koude champagne of prosecco en een muntblaadje. Het klinkt als een toetje maar het is echt heeel lekker als tussengerecht en zorgt er ook voor dat je meer trek krijgt in de volgende gang. Kan je dus ook heel snel maken en wordt vaak erg gewaardeerd bij gasten!
Hoofd zou je bv gevulde kip uit de oven (heb wel een lekker recept waarbij je kip vult met gedroogde ham, kaas, champginons, kruiden,tomaat) en als bijgerecht kan je bvb aardappelpuree of gekookte aardappels en salade doen → ook weer dingen die je vantevoren klaar kan maken.
En tjaa toetje; brownie of muffin of een appeltaart met wat roomijs.

Eigenlijk zijn er zooooveel dingen die je vantevoren kan maken! Moet je er natuurlijk op de dag zelf of een dag eerder wel tijd voor hebben.

Soepje vooraf
Gourmetten als hoofdgerecht
Chocolademousse als desert

Soep kun je vantevoren klaarmaken en hoef je alleen maar op te warmen.
Gourmetten is vantevoren wat dingetjes snijden… Ben je zelf ook niet dehele tijd in de keuken (:
Chocolademousse moet vantevoren klaargemaakt worden want moet nog een tijdje in de koelkast
Tadaa :'D

Je kunt ook een rijsttafel maken?

Soepje
Als hoofdgerecht misschien iets van een stoofpotje met vlees.
Een crumble met ijs na.
Ik ken wel lekkere stoofpotjes en crumbles. De Crumble kan je volgens mij al zelfs een dag van te voren maken. hoeft de volgende dag alleen maar even in de oven. De stoofpot kan je ook zeker wel 4 uur van te voren maken, of misschien ook een dag.

Heel veel succes ermee en ik hoop dat ik je handige ideeën heb gegeven.

Ik zou gewoon gaan fondu’en/courmetten, vind ik altijd heel gezellig.
En dan gewoon een bakje ijs na

x Soepje vooraf, kun je 1 dag van tevoren maken en dan kort van tevoren opwarmen
x Koud voorgerecht, hoeft niet veel werk te zijn, bijv. een stukje gerookte zalm en dan mozzerella en basilicum en een crackertje
x Als hoofdgerecht kan je een quiche maken? kun je ook van tevoren maken en dan van tevoren in de oven zetten (: of kipfilet uit de ovenhad m’n vader laatst gemaakt, met sinaasappel, was heel lekker en niet zoveel werk.
x Toetje kun je ook van tevoren maken als je een taart maakt!

TIP! Ik weet niet hoe jullie altijd gourmetten, maar als wij gourmetten zorgen we dat er genoeg is en hoeven we geen voorgerecht en ook zeker geen nagerecht (je eet gewoon tot je ‘erbij neervalt’)

Wat een leuk idee, dat ga ik ook met mijn verjaardag doen, ik weet nooit wat ik moet doen haha! :grinning:

American Party.
Iedereen moet iets meenemen om op te kunnen eten.
Warm gerecht, salade, toetje.
Geen cadeautjes voor jou maar ipv dat een eigen gerecht.
Vet leuk, easy te organiseren en je kan er zelf bij zijn.