Recept turks hapje

```html
[b]heee meiden.

ik heb een tijdje geleden dit (zie foto) heerlijk hapje ergens gegeten en wil dit dus met kerst maken, kennen jullie dit en weetje misschien ook hoe je het kan maken? het enigste dat ik weet is dat er couscous in zit en ik denk peterselie aan die groene stukjes te zien, het is een vegetarisch hapje! hopelijk kunnen jullie me verder helpen.[/b]

Image and video hosting by TinyPic

```

Het heet cig kofte, ik kan je helaas niet helpen met hoe je het moet maken maar dat staat vast wel ergens op het internet. Succes! Het is inderdaad lekker!

^ aaaah harstikke bedankt! :grinning::smiley:

^ weetje btw of het vegetarisch is of er toch vlees in zit? want ik dacht dat het van couscous gemaakt was, teminste dat zeiden ze!

ik heb het recept gevonden volgensmij, dus voor mensen die dit ook graag een keer willen proberen hier is het recept!

[b]Bereidingstijd: 30-60 minuten Keuken: Turkse keuken Smaak: Anders Techniek: N.v.t. Soort gerecht: Vegetarisch Uit eigen keuken: Nee (i)

Ingrediënten

200 g rode linzen
175 g fijne bulghur (geplette tarwe)
1 kleine ui, zeer fijn gesnipperd
3 tenen knoflook, zeer fijn gesneden
3 el tomatenpuree
40 g boter
5 lenteuitjes, fijn gesneden
3 el peterselie, fijn gesneden
2 tl gemalen komijn
1 a 2 tl rode pepervlokken (?kirzimi biber?, of ?pul biberi, naar smaak toevoegen.

Voorbereiding

Spoel de linzen af en kook ze onder ongeveer drie vingers ongezouten water helemaal kapot. Neem de pan van het vuur en voeg de bulghur toe. De bulghur neem het overige water op. Laat afkoelen.

Bereidingswijze

Voeg alle andere ingredienten toe aan de linzen en kneed tot een mooi deegje.
Maak nu ovale balletjes van het deeg.

Serveertips

Serveer deze met citroenschijfjes.
[/b]

Graag gedaan! Het is vegetarisch (:

btw, dit is geen cig kofte, maar mercimekli kofte :slightly_smiling_face:

^ Damn she is so right! Ik haal die twee altijd door elkaar maar ze lijken ook verdomd veel op elkaar haha. Dankje voor het corrigeren (: