Recept kwijt, kan ik alsnog de pil halen?

Ik ben 3 maanden geleden begonnen met de pil, en toen heb ik een herhaalrecept meegekregen, maar die ben ik kwijt precies op het moment dat ik hem nodig heb! Kan ik zonder dat recept alsnog de pil halen?

wi ik ook ff weten

Volgens mij kan dat wel? Ik zelf moet altijd via internet het recept aanvragen en dan 3 dagen later licht het klaar voor me bij de apotheek. Miscchien dat ze zoiets ook bij jou hebben

Jaa, ik las wel dat je online kan bestellen, maar ik moet nu toch naar de apotheek voor iets anders op te halen, lijkt me handiger als ik gelijk de pil meeneem :slightly_smiling_face:

Nee dat kan niet volgens mij. Anders kan iedereen zomaar de apotheek binnenlopen: Ja ik ben mijn recept kwijt, mag ik effe dat of dat? :stuck_out_tongue: Je hebt wel kans dat het nog in het systeem staat hoor dat jij die pil hebt maar ik zou gewoon even de dokter opbellen. Dan kan die het recept met de computer even doorsturen naar de apotheek en dan legt de apotheek het klaar voor je en kan je het meestal al de volgende dag ophalen. :slightly_smiling_face:

Kan, ze zijn hem mij een keer vergeten, ze vroegen alleen mijn naam en geboortedatum en het was ok.

Ik ga altijd gewoon naar de apotheek en dan meld ik daar dat ik graag weer voor een jaar de pil wil en dan krijg ik het gewoon mee.

Hmm, het is gemengd dus :stuck_out_tongue: Nou, ik probeer het wel gewoon, zo niet, dan bel ik de dokter wel!

recept kwijt? gaat dat niet automatisch :|, je moet toch gewoon naar de dokter bellen die stuurt het recept naar de apotheek. hier iig.

dat mag ik helemaal niet, heel raar. ik mag zelfs niet voor een half jaar meenemen, elke 3 maanden moet ik er weer naartoe. echt belachelijk, alsof je zelfmoord gaat plegen met een jaarvoorraad diane pillen? xD

Ik heb toch maar even gebeld, en als ik naar mijn huisarts bel krijg ik vier keuzes, waaronder ook ‘‘Inspreken van een herhaalrecept’’. Maar wat moet je dan zeggen? :stuck_out_tongue:

De naam van de pil die je slikt, dus wat op t doosje staat en voor hoeveel maanden je het wil denk ik?

Als mijn pil op is kan ik gewoon naar de apotheek en dan zeg ik dat ik weer me nieuwe pil opkom halen.

volgens mij ook je geboortedatum en je eigen naam, maar dat spreekt voor zich :wink:

Ik sta ingeschreven bij mijn apotheek, en ik kan daar gewoon heen gaan, mijn naam doorgeven en zeggen dat ik de nieuwe pil kom ophalen.
Volgens mij kan dat bij iedereen wel, je hebt voor de pil geen recept nodig.
En anders vraag je het toch gewoon aan de apotheker zelf? Ze willen je best helpen hoor.

Ik ben net geweest, en ik heb gewoon voor een halfjaar meegekregen :slightly_smiling_face: Ze vroeg alleen m’n naam, geboortedatum en adres.

Ja dat kan. je moet gewoon zeggen dat je de pil komt halen en dan je naam enz en dan weten ze al welke je moet

Dat zei ik toch.

de pil is een van de enige medicijnen die je zonder recept op kan halen. Alleen voor de eerste keer heb je een recept nodig.